Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: vitualbox in debian  (gelezen 575 keer)

Offline Ika

  • Lid
vitualbox in debian
« Gepost op: 2017/08/06, 02:46:44 »
Ik wil graag mijn usbplatenspeler aan de praat krijgen op debian 8.
Ik zie mij genoodzaakt van een vm te installeren van miserie. (er zit een driver cd bij voor windows, en ik weet niet of mijn Fenton RP115 werkt met debbie.

dus:
ik installeer oracle virtualbox 4.3.36
en ik kan virtuele maches maken zoveel ik wil (heb al enkele versies), en het start ook op:
eerst komt er een melding failed to install networkadaptor check winbom, en dan 'agree to the eula' en het stopt.
dit is helemaal niet zoals ik het zie op de vele youtube filmpjes die ik al bekeek.

Iemand een oplossing aub?

Oooh, nu is mijn geluid weg, das slechter, het gaat van kwaad naar erger.
edit even later: ok, mijn geluid werkt opnieuw, pfft, ik krijg er zo genoeg van, wat een gedoe.
« Laatst bewerkt op: 2017/08/06, 02:50:14 door Ika »

Offline rico70

  • Lid
Re: vitualbox in debian
« Reactie #1 Gepost op: 2017/08/06, 09:55:57 »
4.3 heeft sinds december 2015 geen support meer https://www.virtualbox.org/wiki/Download_Old_Builds
Hier haal je de nieuwste https://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Offline Ika

  • Lid
Re: vitualbox in debian
« Reactie #2 Gepost op: 2017/08/06, 12:12:24 »
ik heb nu 5.1.25 r117224 geinstalleerd, maar het resultaat is hetzelfde.

eerst komt er een melding failed to install networkadaptor
en dan typ ik eula (wat er gevraagd wordt), maar ik kan niets eens agree op niets want dan stopt het ineens en ik kan niet anders dan de vm stoppen..
wat kan ik in die windows console typen om te agree?

Offline jolo

  • Lid
Re: vitualbox in debian
« Reactie #3 Gepost op: 2017/08/06, 13:18:43 »
Had je behalve VirtualBox 5.1.26 ook het VirtualBox Extension Pack gedownload, en geïnstalleerd? En had je in Virtualbox > Machine > Instellingen of toetsencombinatie Ctrl+S. USB > USB 2.0 geselecteerd en bij Filter voor USB apparaten, met de linker muisknop op het plusje geklikt. Zodat je kunt zien welke USB apparaten gezien worden door VirtualBox. Dan klik je op het USB apparaat, dat je wilt gebruiken in het gastbesturingssysteem. Deze verschijnt dan direct onder die  Filter voor USB apparaten.

Als dat correct is uitgevoerd, en je USB hardware verschijnt in Windows Apparaatbeheer/Device Manager als onbekende/Unknown hardware, dan kun je eventuele vragen daarover waarschijnlijk beter stellen op een Windows forum. 
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

Offline Ika

  • Lid
Re: vitualbox in debian
« Reactie #4 Gepost op: 2017/08/06, 16:56:27 »
ik heb nu ook het VirtualBox Extension Pack gedownload, en geïnstalleerd.
in Virtualbox > Machine > Instellingen bij dat plusje staat er 'geen apparaten beschikbaar'.
dus er verschijnt niets onder de 'Filter voor USB apparaten'.

Windows Apparaatbeheer/Device Manager als onbekende/Unknown hardware
waar kan ik dat vinden, ik heb nog nooit in mijn leven een windows gezien .

Citaat
Windows forum
oeh nu krijg ik echt schrik, ik heb het gehad hiermee.
sorry, bedankt maar dat heb ik er niet voor over.

Offline Bloom

  • Lid
Re: vitualbox in debian
« Reactie #5 Gepost op: 2017/08/06, 19:42:09 »
Heb je de gasttoevoegingen geïnstalleerd? Daar zitten alle benodigde drivers voor Windows in. Ik krijg de indruk dat die niet geïnstalleerd werden en dat is echt wel noodzakelijk. Je kunt in de VM zodra die draait bovenaan in het menu "Apparaten" dat menu uitrollen en meer naar onder zie je dan 'Gasttoevoegingen installeren'. Klik daarop.