Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Format C  (gelezen 3351 keer)

Snox

  • Gast
Format C
« Gepost op: 2007/07/05, 18:10:02 »
Hey iedereen,

Ik heb via de cd van ubuntu geinstalleerd met een partitie met windows op...

Maar nu heb ik een probleem: Als ik met de dual-boot Windows wil opstarten dan zegt hij dat dit beschadigd is:
\Windows\System32\Config\System

En ik zou graag terug in windows willen booten...
Ik heb al geprobeert met de herstel dvd van deze pc maar die geeft een error in elke dvd-lezer/schrijver.
Ik zou graag ubuntu er af gooien en die windows ook en gewoon terug op een cleane pc gaan met windows...

Nu is mijn vraag: Hoe begin ik hier aan? geef aub geen site's waarop ik moet gaan zoeken, ik wil graag hier de uitleg!

Groeten Mathijs,

Offline Soul-Sing

  • Lid
Format C
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/05, 18:20:16 »
als je recovery partitie in orde is moet je toch de recovery cd/dvd gebruiken.
( bij elke computer is de procedure weer iets anders)
heb je misschien naast de recovery dvd ook een windows install cd meegekregen bij je computer?

Snox

  • Gast
Format C
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/05, 18:24:07 »
Nee ik heb die cd niet mee gekregen...

Maar ik had het idee voor de hdd te formateren maar ik heb dat al geprobeert in MS DOS door format c in te typen maar dan zegt hij iets van parameter denk ik ...

Dus ik zou echt niet weten wat te doen :(

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Format C
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/05, 18:28:26 »
Als je een legale Windows cd hebt moet je gewoon de cd in je computer steken, en die kan dan automatisch de hele schijf partitioneren met zijn partitioneringsprogramma en na de hele installatie zou hij ook GRUB moeten vervangen door NTLDR en dan zou alles in orde moeten zijn.

En dat bepaalde systeembestanden van Windows beschadigd zijn is een bekend probleem. Komt vooral voor bij FAT32 partities die niet goed werden afgesloten. Dus voor Windows raad ik je NTFS aan. Daar komt het probleem veel minder vaak voor.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Format C
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/05, 18:29:19 »
Haal eens de Gparted LiveCD binnen, start je PC daarmee op en vernietig alle partities op de harde schijf. Maak daarna een grote nieuwe NTFS-partitie aan. Start daarna je PC op met de Windows installatie-CD en installeer W.

De Gparted LiveCD zit hier:
http://gparted.sourceforge.net/livecd.php

Overigens: ik voorspel je, je krijgt heimwee naar Linux... Linux is verslavend!  :-)

Groet, Pjotr.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Format C
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/05, 18:30:37 »
Citaat van: Snox
Nee ik heb die cd niet mee gekregen...

[...]

Dus ik zou echt niet weten wat te doen :(
Contact opnemen met je softwareleverancier; cd's die bij je computer zaten doorspitten en kijken of je geen recovery of installatie cd hebt. Of je koopt gewoon een verse Windows cd :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Snox

  • Gast
Format C
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/05, 18:31:39 »
Ik vind linux niet bepaald verslavend ... je kan er helemaal niets op...

Wat profox zei snap ik helemaal niets van ...

Ik zal dat ding eens proberen om die partitie te verwijderen ofzoiets maar dat zal waarschijnlijk nog een maand duren voor ik doorheb hoe ik dat moet doen ...

Snox

  • Gast
Format C
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/05, 18:33:39 »
Citaat van: profoX
Citaat van: Snox
Nee ik heb die cd niet mee gekregen...

[...]

Dus ik zou echt niet weten wat te doen :(
Contact opnemen met je softwareleverancier; cd's die bij je computer zaten doorspitten en kijken of je geen recovery of installatie cd hebt. Of je koopt gewoon een verse Windows cd :)
ja tuurlijk ik ga even een windows cd kopen ... ik ben 15 jaar he ...

Offline Soul-Sing

  • Lid
Format C
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/05, 18:35:10 »
systeemherstel voer je uit met de revovery cd/dvd. vaak heb je een partitie op je harde schijf, vaak een fat 32 partitie, die je ook voor de recovery nodig hebt...
heb je een pc thuis die werkt? brand dan een iso van gparted om te kijken hoe je schijf eruit ziet.( gparted is een partitiemanager op een live cd )
: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=115843&package_id=173828

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Format C
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/05, 18:35:14 »
Citaat van: Snox
Ik vind linux niet bepaald verslavend ... je kan er helemaal niets op...
Wat kun je niet op Linux?

Offline mcgyver

  • Lid
Format C
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/05, 19:41:19 »
Laat maar Pjotr.

Snox

  • Gast
Format C
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/06, 14:34:49 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Snox
Ik vind linux niet bepaald verslavend ... je kan er helemaal niets op...
Wat kun je niet op Linux?
Ik kan geen msn, eigenlijk wel maar ik wil amsn maar die geeft een fout, en ik wil graag een p2p programma, maar dit werkt ook al niet ( heb frostwire geprobeert )

NoiK

  • Gast
Format C
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/06, 14:38:23 »
naar mijn idee (kzit maar net met linux te **) ken je op linux alles, maar is het altijd maar vogelen hoe het moet

ik begin me alleen maar te ergeren aan microsoft dus wordt het bijna tijd om volledig over te stappen..

Offline Soul-Sing

  • Lid
Format C
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/06, 14:44:30 »
Citaat van: Snox
Citaat van: pjotr123
Citaat van: Snox
Ik vind linux niet bepaald verslavend ... je kan er helemaal niets op...
Wat kun je niet op Linux?
Ik kan geen msn, eigenlijk wel maar ik wil amsn maar die geeft een fout, en ik wil graag een p2p programma, maar dit werkt ook al niet ( heb frostwire geprobeert )
amsn? welke foutmelding?
frostwire? start niet op? welke foutmelding?

Snox

  • Gast
Format C
« Reactie #14 Gepost op: 2007/07/06, 14:58:26 »
Citaat van: leoquant
Citaat van: Snox
Citaat van: pjotr123
Wat kun je niet op Linux?
Ik kan geen msn, eigenlijk wel maar ik wil amsn maar die geeft een fout, en ik wil graag een p2p programma, maar dit werkt ook al niet ( heb frostwire geprobeert )
amsn? welke foutmelding?
frostwire? start niet op? welke foutmelding?
Als ik het probeer te installeren kom ik op dit:



ow ja en ik kan ook de updates niet installeren dan geeft hij ook een fout ...

en als ik frostwire wil opstarten dan zegt pakketbeheer zo vanboven rechts dat er al een pakketenbeheer is opgestart :s

Offline Soul-Sing

  • Lid
Format C
« Reactie #15 Gepost op: 2007/07/06, 16:28:56 »
je gebruikt feisty fawn. heb je amsn via de synaptic geinstalleerd? want dat zou moeiteloos moeten gaan.of via een andere bron?
je moet geen twee pakketmanagers/beheer tegelijk opstarten. dat geeft foutmeldingen. als je updates ophaalt, moet je de pakketmanager sluiten. de pakketmanager/beheer is hetzelfde als synaptic pakketbeheer. kijk eens of je nu wel de updates kunt binnenhalen.

frostwire: heeft sun java nodig om te kunnen draaien. gebruik de zoekfunctie op dit forum, zoek op frostwire en je komt er zeker uit!