Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 16.04 traag op SSD.  (gelezen 5428 keer)

youpie123

  • Gast
Re: Ubuntu 16.04 traag op SSD.
« Reactie #25 Gepost op: 2017/03/21, 16:19:35 »
Sorry, mijn fout. Het is een Celeron N2840. Twee kernen en 2,2, GHz.
Okido, ja kan gebeuren  =D

DarkEra

  • Gast
Re: Ubuntu 16.04 traag op SSD.
« Reactie #26 Gepost op: 2017/03/21, 16:55:56 »
of denk ik verkeerd .
Volgens mij (wie ben ik) gaat lezen en schrijven met een grote snelheid.
Bij een hardeschijf ben je v.w.b. de snelheid afhankelijk van een mechanisme, de kop moet naar de juiste track en dan wachten tot de juiste sector voorbij komt.
Een SSD kan direct adresseren, dat scheel een hoop tijd.
Klopt wel maar dan nog, ongeacht of je een SSD of mechanische HD heb, zijn een aantal factoren die een rol spelen, volgens mij, en dat is hardware afhankelijk: Snelheid van de CPU, het RAM geheugen etc. :)

Offline tuxpower

  • Lid
Re: Ubuntu 16.04 traag op SSD.
« Reactie #27 Gepost op: 2017/03/22, 21:22:02 »
Misschien is dit het probleem ?

Prefetch en Superfetch uitschakelen
Het doel van prefetchen is het alvast laden van programma’s in het geheugen. Omdat een SSD zo snel is, is dit compleet overbodig geworden. Om die reden dient dit te worden uitgeschakeld.

Onder Windows  heb ik dit uitgeschakeld op mijn  desktop computer met Windows 10, hoe doe ik onder Ubuntu?


Intel® Celeron® Processor N3350
Kan tot 8 GB geheugen DDR4 aan.

Nu heb ik 4 GB geheugen DDR3 , Misschien maar het geheugen upgraden.

ik heb ukuu kernel update utility geïnstalleerd , echt handig nu krijg ik altijd de laatste kernel versie , en die installeert   ie ook nog eens  automatisch voor je , ik kreeg vandaag een melding dat linux kernel  4.10.5 uit is :)
« Laatst bewerkt op: 2017/03/22, 21:31:55 door tuxpower »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Ubuntu 16.04 traag op SSD.
« Reactie #28 Gepost op: 2017/03/23, 09:06:12 »
ik heb ukuu kernel update utility geïnstalleerd , echt handig nu krijg ik altijd de laatste kernel versie , en die installeert   ie ook nog eens  automatisch voor je , ik kreeg vandaag een melding dat linux kernel  4.10.5 uit is :)
Voornaamste vraag: heeft dit verschil uitgemaakt? Deze feedback is belangrijk voor mogelijk andere gebruikers met dit probleem.

Let wel een beetje op met het zomaar automatisch installeren van de allerlaatste kernel uit de nieuwste lijn. Soms kan er dan wel iets mis gaan.

In linux heb je preload, maar dit is niet standaard geïnstalleerd met Ubuntu.