Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat moet ik branden(Xubuntu)  (gelezen 492 keer)

Offline sjarel

  • Lid
Wat moet ik branden(Xubuntu)
« Gepost op: 2013/04/26, 14:26:57 »
Het is een hele karwei om de bios juist te zetten.Als ik dan ergens iets zie staan dan zijn het 8 soorten versies.Nog eens een uurtje upgraden.Bij opstart,welke versie was het ?Hop weeral updaten,Enz.....
Heb ik nu oude installatie-CD's of is dat problemen met drivers of Telenet.
Xubuntu 12.04 Lts

Offline jolo

  • Lid
Re: Wat moet ik branden(Xubuntu)
« Reactie #1 Gepost op: 2013/04/27, 20:12:50 »
Het is een hele karwei om de bios juist te zetten.
Dat is niet zoveel werk. Je zou in het BIOS in de Boot Sequence de cd/dvd brander/speler bovenaan/vooraan kunnen zetten. Of gewoon tijdens als je de pc reboot of inschakelt, dan tijdens het BIOS logo/meldingen te drukken op de juiste functietoets, om het BIOS boot menu op te roepen. Welke functietoets dat is, hangt van het merk BIOS af. In dat BIOS boot menu kun je met de pijltjestoetsen de cd/dvd brander/speler selecteren.

Heb ik nu oude installatie-CD's
Dat zou best kunnen. Als je Ubuntu installeert met een enkele dagen geleden uitgebrachte versie zoals Ubuntu 13.04, dan zijn er nog niet zoveel updates. Ga je echter Ubuntu 12.04.2 installeren, dan kun je veel meer updates installeren. Want deze werd 18 februari 2013 uitgebracht.

Als dat updaten erg langzaam gaat, dan heb je wellicht in  Software & Updates, tabblad Ubuntu-software > Downloaden van niet de Beste Server gekozen.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM