Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update vanuit ubuntu 'breezy badger'  (gelezen 781 keer)

rtsfreak

  • Gast
Update vanuit ubuntu 'breezy badger'
« Gepost op: 2007/06/19, 22:54:10 »
Ik heb ubuntu 'breezy badger' (5.10) geïnstalleerd, maar een update via de update notifier is niet meer mogelijk. Ik kan ook niet herformateren en een niewere versie installeren, want om ubuntu van een cd op te starten is mijn pc niet snel genoeg. Is er een manier om een nieuwe versie van ubuntu te installeren of mijn huidige versie up te daten? Het mag desnoods ubuntu 'dapper drake' zijn.

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Update vanuit ubuntu 'breezy badger'
« Reactie #1 Gepost op: 2007/06/19, 23:01:43 »
Je kunt de alternate cd gebruiken van feisty. Die is bedoeld voor minder snelle pc's, met minder intern geheugen. Je boot dus niet in een mooi grafische omgeving, in plaats daarvan doe je het via een terminal omgeving.

Maar als je bedoeld dat je niet kunt opstarten met een cdrom, dan kun je proberen dat te doen via smart bootmanager: http://sourceforge.net/projects/btmgr/

rtsfreak

  • Gast
Update vanuit ubuntu 'breezy badger'
« Reactie #2 Gepost op: 2007/06/20, 23:33:57 »
Bedankt, ik bedoelde gewoon dat mijn pc inderdaad niet genoeg intern geheugen had.

rtsfreak

  • Gast
Update vanuit ubuntu 'breezy badger'
« Reactie #3 Gepost op: 2007/06/20, 23:37:45 »
Is de alternade cd gewoon de textmode? Zoja, welke commando's heb ik nodig? Als dit niet zo is, waar kan ik dan de alternate cd downloaden?

Alvast bedankt

Offline siegi

  • Lid
Update vanuit ubuntu 'breezy badger'
« Reactie #4 Gepost op: 2007/06/20, 23:49:30 »
De alternate cd heeft ongeveer dezelfde installatie procedure als breezy ongeveer in dezelfde vorm.  
Je hebt dus geen speciale commando's nodig alles logisch alleen ziet het er niet zo mooi uit de installer dan toch
Het eindresultaat is hetzelfde.

rtsfreak

  • Gast
Update vanuit ubuntu 'breezy badger'
« Reactie #5 Gepost op: 2007/06/21, 00:02:22 »
Heel erg bedankt, dan ben ik eindelijk van die oude versie af.