Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Adobe flash player  (gelezen 4487 keer)

Re: Adobe flash player
« Reactie #25 Gepost op: 2013/02/21, 03:43:41 »
Wie heeft het over snel en veilig?
En dat veilig is ook maar een gegeven waar een reguliere Linux gebruiker enkel kennis van geeft.

Zo was er ook een tijd dat klojoos, voornamelijk windows gebruikers, verkondigden dat je vooral een Intell moest nemen en bla bla.
Maar sinds de jaren 90 is er veel veranderd.
Laat je niet gek maken met die berichten over lekken in Flash of java, tis allemaal theoretisch en allemaal willen ze je naar hun website lokken want daar verdienen ze aan.




Je rept er zelf over, lees je eigen post anders nog eens terug.

Het is naïef van je om te denken dat je veiligheidslekken kunt negeren. Ja, meestal is het een ver-van-je-bedshow, zeker als je Linux draait. Maar hoe verklaar je dit soort dingen: http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/vervelend-plaatje/ http://forum.ubuntu-nl.org/algemeen-42/linux-servers-geroot-en-geplunderd-via-0-day-79014/ . Ik ben hier om goed advies te geven, niet om iemand aan te raden onveilige en verouderde software te laten installeren. Het is natuurlijk TS zelf die uiteindelijk een beslissing neemt, ik kan alleen maar aanraden wat ik in de situatie zou doen, en dat is dus de hardware upgraden.

Ik stop de discussie nu, want je komt met dooddoeners waar ik weinig tegen in te brengen heb.


Offline gustaaf

  • Lid
Re: Adobe flash player
« Reactie #26 Gepost op: 2013/02/21, 10:07:07 »
Het word inderdaad eens tijd voor een nieuwe pc, maar voorlopig zitten we met andere prioriteiten...
Die pc word nog maar net gebruikt om wat te surfen en de vrouw die er wat op facebookt..., maar dan moet ze wel de flash filmpjes kunnen zien  :)
En denk dat ze nog altijd veiliger is met Ubuntu dan met Windows , al moet ik zeggen dat we wel opletten met wat we doen...
De Pc is ondertussen 10 jaar en is begonnen met xp om te eindigen op windows 7 en we hebben nog nooit last gehad van een virus.
Dus die enkele keer dat we flash kijken op deze oude bak, zal het wel meevallen ( denk ik  :| )

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Adobe flash player
« Reactie #27 Gepost op: 2013/02/21, 10:56:49 »
@gustaaf
Wat te denken van Flashblock AddOn, (geïnfecteerd) Flash start dan niet ongevraagd.
Hetgeen je wel wil zien even op klikken.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Adobe flash player
« Reactie #28 Gepost op: 2013/02/21, 10:59:56 »
Dus die enkele keer dat we flash kijken op deze oude bak, zal het wel meevallen ( denk ik  :| )
Kijk maar uit.... je kijkt vaak meer Flash dan je denkt. Veelgebruikte distributiekanalen voor virussen, zijn bijvoorbeeld de advertentienetwerken. Advertenties die op Flash gebaseerd kunnen zijn... Maar ook met een advertentieblokkade ben je er niet: er zijn immers nog zoveel andere mogelijkheden om tegen kwaadaardige Flash aan te lopen.

Flash is de wortel van alle browseronveiligheid, volgens een veiligheidsdeskundige:
http://gizmodo.com/5483024/security-expert-flash-is-the-root-of-browser-insecurity-oh-and-ie8-isnt-so-bad

Het onderliggende besturingssysteem is daarbij minder belangrijk.

De tip van DeBaas is zeker het overwegen waard.