Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: python code  (gelezen 871 keer)

Offline jhb1992

  • Lid
python code
« Gepost op: 2014/05/21, 16:33:55 »
Ik heb een vraag over het volgende, ik heb de volgende code geschreven voor de opdracht die te vinden is op: http://ci.mprog.nl/course/20%20Labs/...ssignment4.pdf

Bestanden zijn te vinden op:
http://ci.mprog.nl/labs/4-pagerank

Volgende code hebben wij geschreven en deze hoort onder het searcher.py bestand bij alle bestanden moet bovenaan aangepast worden sqlite3:
if __name__ == '__main__':
print ('Opdracht1.1: \n')
search = searcher('wiki.db')
search.query('collaborative filtering')
print ('\n\n\nOpdracht 1.2: \n')
rows, wordids = search.getmatchrows('collaborative filtering')
print (search.neighbourdistance(rows))
print ('\n')
print ('\nOpdracht 1.3: \n')
print (search.unbiasedfrequencyscore(rows))

Ik moet de code echter veranderen ik zou alleen niet weten wat voor alternatief ik hierop kan schrijven en wat ik zou moeten aanpassen om het nog steeds werkende te houden?

Offline MKe

  • Lid
Re: python code
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/21, 22:33:51 »
De link naar je opdracht werkt hier niet. Verder zou het fijn zijn als je de code tussen code tags zou plaatsen. Nu werkt de inspringing niet wat redelijk essentieel is bij python. Ten slotte heb ik geen flauw idee wat je wilt vragen. Je wilt de code veranderen, maar waarom? Om wat te doen?

Offline jhb1992

  • Lid
Re: python code
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/22, 00:26:04 »
Ik heb het bestand met de code nu als bijlage toegevoegd dat is wat makkelijker, ik heb alleen niet als .py toegevoegd ik kan hem dan namelijk niet uploaden hier. De code die wij hebben geschreven staat onderaan. De opdracht is te vinden onder de volgende link http://ci.mprog.nl/labs/4-pagerank    en dan onder 'instructions'.
De bijbehorende data en codes zijn ook te vinden op deze pagina. Wat de bedoeling is van de opdracht is dat je een pagerank code maakt waarbij de code bepaalde woorden uit de data pakt met een bepaalde waarde. We hebben hier dus al een code voor geschreven deze is te vinden onderaan het searcher bestand we moeten hier alleen een alternatief op schrijven die iets verschilt maar nog wel het zelfde doet? We hebben dus al een aantal codes en data gekregen het enige wat wij moeten schrijven is het gedeelte onder het 'searcher'(.py) bestand.
Alvast bedankt!

Offline jhb1992

  • Lid
Re: python code
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/22, 00:29:44 »
Ik zie dat de pdf het helaas niet doet. dit is hoe de code precies kan worden overgenomen en onder het searcher.py bestand geplakt kan worden welke gevonden kan worden onder data en code op de gegeven website.

# mynet.maketables()

if __name__ == '__main__':
  print ('Pagerank (Lab 4)\n')
  print ('Opdracht1.1: \n')
  search = searcher('wiki.db')
  search.query('collaborative filtering')
  print ('\n\n\nOpdracht 1.2: \n')
  rows, wordids = search.getmatchrows('collaborative filtering')
  print (search.neighbourdistance(rows))
  print ('\n')
  print ('\nOpdracht 1.3: \n')
  print (search.unbiasedfrequencyscore(rows))