Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)  (gelezen 16441 keer)

Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #50 Gepost op: 2007/09/22, 17:21:45 »
ok nog een tip zet je router eens een keer aan en uit. want het kan zijn dat de router wel de kaart via xp ziet maar niet via ubuntu misschien dat het helpt.
dus router/ modem ff aan en uit.
homemade HTPC

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #51 Gepost op: 2007/09/22, 17:21:49 »
Het is echt bizar, he? Ik kan toch niet geloven dat ik in Windows in 2 klikken een verbinding opzet en dat in Linux alles niet wil werken.

Ik ga even aan de slag met Xubuntu!

Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #52 Gepost op: 2007/09/22, 17:23:11 »
prober dat aan en uit eens ben heel benieuwd.
homemade HTPC

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #53 Gepost op: 2007/09/22, 17:47:29 »
X-ubuntu doet ook niks.

In mijn network schermpje staat een wired network connectie. Er staat echter geen plaatje van een NIC bij, als je snapt wat ik bedoel.

Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #54 Gepost op: 2007/09/22, 17:49:09 »
heb je de boel aan en uit gehad?
homemade HTPC

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #55 Gepost op: 2007/09/22, 17:53:54 »
Ja, ik heb hem net even uitgehad. Is daar een minimum tijd voor?

Ik snap trouwens niet waar het probleem nou zit in Ubuntu. Is de kaart nou wel of niet herkend? Moet ik aan de slag met drivers voor de NIC, of is het een instelling ergens? Of is mijn modem van Demon de oorzaak?

Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #56 Gepost op: 2007/09/22, 17:56:55 »
de modem van demon zou wel eens anders aan kunne kijken tegen de manier waarom xp de boel weergeeft en ubuntu. dus die demon box moet je aan en uit zetten he?

ergens een instelling zou ook zeker nog kunnen.
homemade HTPC

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #57 Gepost op: 2007/09/22, 17:59:57 »
Nou Xubuntu wil na het aan- en uitzetten ook niet meewerken.

Trouwens, als ik PPPOEconfig doe, zeg het dat het 1 NIC vindt, maar hij geeft op het eind aan dat het niet werkt. Misschien is het handig als ik de hele melding opschrijf..:)

Nog een vraag. ALs ik van de NIC cd de drivers haal, hoe installeer ik die dan via Synaptic?

Oh! Ik heb trouwens een AMD 3500+ processor. IK heb Ubuntu 64bit versie. Zal ik eens experimenteren met de normale versie?

Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #58 Gepost op: 2007/09/22, 18:02:43 »
ja doe eens. misschien is dat het. de boel heeft het wel gedaan? vraag die vriend nog eens wat hij gedaan heeft want adsl via dhcp is adsl via dhcp is mijn mening.
homemade HTPC

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #59 Gepost op: 2007/09/22, 18:05:31 »
Ja, het is om gestoord van te worden.

Die gast heeft deze pc in zijn netwerk gehangen en zijn static IP adres opgegeven. Bij mij thuis werkte dat niet, en via DHCP ook niet.

Nou heeft weer een andere vent die ik ken, ook Ubuntu via een draadloos iets, en hij heeft ook problemen met zijn netwerk. Maar ik zag dat hij een icoontje in zijn manager kreeg met een NIC erop. Met een PCI loggotje links. Dus ik dacht, ik heb er maar twee, dus mijn kaart wordt iin zijn geheel niet gezien.

Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #60 Gepost op: 2007/09/22, 18:09:52 »
dat logo'tje is volgens mij van de restricted manager en die sit er aleen als ubuntu drivers wil gebruiken die niet officieel zijn ofzo. maar kan het zo zijn dat er ookal kies je voor dhcp nog steeds die static adres in die lijst staat. kun je nog eens bij netwerk kijken.


en het kan inderdada nog steeds aan de 64 bits liggen download eens een 32 bits en draai die live.
heel veel verschil in snelheid zul je niet merken.
homemade HTPC

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #61 Gepost op: 2007/09/22, 18:12:59 »
Oke, goeie tips..  Het irritante is ook dat er constant dingen tussen komen zoals werk, eten en slapen! :)

Ik heb ondertussen wel weer iemand bekeerd tot Linux, maar ze is een moeilijke meesteres om te behagen, zeg...

Ik heb trouwens die knakker z'n gegevens al verwijderd en al 4 keer Ubuntu opnieuw geinstalleerd..:)

Argh...en nou heb ik mijnvriendin ook nog beloofd om voor de open haard een film te kijken!

Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #62 Gepost op: 2007/09/22, 18:19:17 »
Argh...en nou heb ik mijnvriendin ook nog beloofd om voor de open haard een film te kijken!je wil niet weten wat ik allemaal moet beloven om rustig achter dit ding te kunnen zitten. doe dat avondje want ubuntu loopt niet weg. je vriendin misschien wel. de mijne was al weggeweest als ik niet wat aandacht gaf.
homemade HTPC

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #63 Gepost op: 2007/09/22, 18:22:16 »
Pfft..ze komt uit Schotland en die lopen niet weg. Die zijn meer van de directe actie, zoals een strategisch gemorstte kop hete thee.

Maar man, dat internet zal werken, al moet ik een nieuwe PC en een nieuwe provider moeten nemen. Doet wel een beetje afbreuk aan het gratis idee van Linux, maar ja.

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #64 Gepost op: 2007/09/22, 20:15:03 »
Nou, met de 386 install werkt het ook niet, de PPPOEconfg zegt dat er geen verbinding mogelijk is.

Ik heb wel een wired connection, maar geen datastroom.

Offline mcgyver

  • Lid
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #65 Gepost op: 2007/09/23, 07:23:23 »
Dus je kan ook niet bedraad het internet op?

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #66 Gepost op: 2007/09/23, 09:07:47 »
Onder Windows wel, maar niet onder Linux.

Ik denk dat Linux geen goed adres van het modem krijgt ofzo.

Offline Duckie

  • Lid
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #67 Gepost op: 2007/09/23, 12:15:16 »
Citaat van: RonnieNL
Nou, met de 386 install werkt het ook niet, de PPPOEconfg zegt dat er geen verbinding mogelijk is.

Ik heb wel een wired connection, maar geen datastroom.
Maak je nu verbinding via een ethernet-modem of een inbel-modem?
Als je namelijk via een ethernet-modem verbinding maakt heb je volgens mij niets met PPOE te maken.
____________________________________________

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #68 Gepost op: 2007/09/23, 12:33:08 »
Nee, het is een ADSL verbinding, maar ik dacht dat die PPPOE daar iets mee te maken had.

Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #69 Gepost op: 2007/09/23, 13:13:16 »
moet je in windows nog wat doen met drivers ofzo? of moet je een cd draaien van demon?
homemade HTPC

Offline Duckie

  • Lid
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #70 Gepost op: 2007/09/23, 13:57:36 »
Citaat van: RonnieNL
Nee, het is een ADSL verbinding, maar ik dacht dat die PPPOE daar iets mee te maken had.
Dat ligt er dus aan of die modem via een usb-kabel is verbonden of via een netwerkkabel.
Als het via usb is dan moet je inderdaad verbinding maken m.b.v. PPOE, maar als het een ethernetmodem is (dus een netwerkkabel van je modem naar je netwerkkaart in de computer) dan heb je dus eigenlijk gewoon een rechtstreekse verbinding met het internet. Je wachtwoord en gebruikersnaam staan dan in je modem, om het even simpel te zeggen, en die hoef je dan ook niet meer in te voeren op je computer.
____________________________________________

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #71 Gepost op: 2007/09/23, 17:35:46 »
Het is gewoon een UTP kabel naar de router (een Prestige 600 van Zylex). Dat ding was eerst van Demon, maar nu dus van XS4ALL.

Ik krijg in mijn network manager twee entries, een wired connection op DHCP en een modemverbinding. DIe laatste doet natuurlijk niks, maar die bovenste ook niet.

In LSPCI staat gewoon mijn netwerkkaart, met MAC adres en al.

Ik heb zelfs de networkmanager DEB files opnieuw geinstalleerd, maar no joy.

Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #72 Gepost op: 2007/09/23, 18:14:44 »
man waar woon ej ik zou het bijna willen zien ik kan het me niet voorstellen.
homemade HTPC

RonnieNL

  • Gast
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #73 Gepost op: 2007/09/23, 18:39:50 »
LOL..kom langs, dan trakteer ik op bier en steak! :)

Maar ik woon wel aan het einde van de wereld, in Hellevoetsluis.

Het is trouwens we; stoer, ik gebruik nu al termen als Feisty Fawn en DEB files..

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Help! Mijn vriendin, de ongelovige, lacht me uit! (Geen verbinding)
« Reactie #74 Gepost op: 2007/09/23, 20:04:58 »
Neem 'm onder de arm mee naar de Gutsy Release Party op 27 oktober in Hilversum. Dan zullen we die PC eens laten opzitten en pootjes geven.
http://www.releaseparty.3dochters.nl/flyer.pdf