Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [SOLVED]Kan bestanden in SMB-share aangemaakt door transmission niet verwijderen  (gelezen 2626 keer)

Offline Pihkal

  • Lid
Hoi,

ik heb recent m'n FreeNas "servertje" omgegooid naar Ubuntu Server 11.10,had ik trouwens veel vroeger moeten doen,man wat een verschil in performance.
Dit is allemaal vrij vlot verlopen maar nu heb ik een probleempje dat ik maar niet opgelost krijg.
De schijf waar m'n data op staat deel ik via Samba,op deze share (Data) log ik in als gebruiker "kenneth",hier totaal geen problemen.
Ik heb echter ook Transmission-daemon draaien,deze start als een aparte user (debian-transmission),alle bestanden die via torrent gedownload worden,worden dus aangemaakt door deze user.
Als ik nu echter iets wil wissen in de torrent-map  krijg ik de melding dat ik niet gemachtigd ben,ik log immers niet in op de share als deze user.
Ik veronderstel dat het probleem iets met ownership te maken heeft maar mits ik geen Linux kenner ben lukt het mij niet om ook user "kenneth" rechten te geven op de torrent-map.

Edit:
Het probleem is blijkbaar enkel met 1 bepaalde map in de torrent-map,de rest werkt gewoon normaal,zeer vreemd.
Ik heb nu trouwens net een groep aangemaakt,torrent, in deze groep zitten de users kenneth en debian-transmission.
Dan heb ik ownership van de torrent-map gegeven aan de torrent-groep.
Maar die ene map blijft dus vervelend doen...


Iemand enig idee hoe ik dit verwezenlijk?
Alvast bedankt!
« Laatst bewerkt op: 2012/11/08, 13:33:22 door Pihkal »

Offline tap

  • Lid
Re: Kan bestanden in SMB-share aangemaakt door transmission niet verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/31, 18:59:24 »
Kun je de user waarmee je inlogt via SMA niet lid maken van de groep van je daemon?

Offline Pihkal

  • Lid
Re: Kan bestanden in SMB-share aangemaakt door transmission niet verwijderen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/04/01, 14:45:50 »
Dat had ik al gedaan voor ik de torrent groep aanmaakte maar dat werkte ook niet.
Ik heb de map nu als root via de cli verwijderd,dus eigenlijk is er geen probleem meer.

Toch bedankt.

Re: Kan bestanden in SMB-share aangemaakt door transmission niet verwijderen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/07/09, 11:00:29 »
Wat ik heb gedaan is de user die transmission gebruikt veranderen. Standaard is dit idd transmission-daemon

Als je met een text editor het bestand
/etc/init.d/transmission-daemon
opent kan je daar de "USER=transmission-daemon" aanpassen naar in jou geval "kenneth"

Vervolgens moet je de ownship van de mappen in
/var/lib/transmission-daemon/
ook veranderen naar kenneth
sudo chown -R kenneth /var/lib/transmission-daemon/

Als laaste de transmission-daemon herstarten
service transmission-daemon restart

Dan zal het allemaal correct werken onder user kenneth.



Offline Pihkal

  • Lid
Re: Kan bestanden in SMB-share aangemaakt door transmission niet verwijderen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/08, 13:32:20 »
Hoi,mits ik vandaag voor de eerste maal in lange tijd opnieuw dit probleem gehad heb,heb ik jouw oplossing getest.
Hartelijk dank,het werkt perfect!