Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: herstel ubuntu zonder verlies van instellingen  (gelezen 317 keer)

Offline linuxer

  • Lid
herstel ubuntu zonder verlies van instellingen
« Gepost op: 2015/06/29, 13:28:43 »
Firefox, thunderbird, en de ubuntu browser starten niet meer op. de internetverbinding is OK, via w3m kan ik een site in de terminal openen.
Al deze programmas verwijderd en opnieuw geinstalleerd, met hetzelfde probleem. Hoe kan ik herstellen zonder verlies van mijn gegevens. ik gebruik Ubuntu 14.04.01 LTS op een AMD 6-core PC met 8 GB intern geheugen.

Offline EZ-man

  • Lid
Re: herstel ubuntu zonder verlies van instellingen
« Reactie #1 Gepost op: 2015/06/29, 20:11:56 »
Dat is een moderne pc. Daar verwacht ik niet zo snel problemen mee.

Voordat je tot een nieuwe installatie overgaat zou ik meer willen weten van de vrije ruimte op de installatie partitie.
 - Start het programa GParted en loop de partities langs (niets aanpassen, alleen kijken naar vrije ruimte).
      Plaats een screen printje van de schijf hier op het forum

Zie ook:  http://askubuntu.com/questions/149535/how-can-i-check-my-filesystem-with-the-new-disks-3-4-1

« Laatst bewerkt op: 2015/06/29, 20:13:50 door EZ-man »

Offline linuxer

  • Lid
Re: herstel ubuntu zonder verlies van instellingen
« Reactie #2 Gepost op: 2015/06/30, 17:48:31 »
Bedankt EZ-man, probleem opgelost door een remove met purge parameter van de betreffende programma's en ze daarna opnieuw geïnstalleerd. Werkt weer als voorheen en dit zonder verlies van data niettegenstaande de purgeparameter. Nogmaals dank om te reageren.