Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: Unity-tip voor oudere systemen  (gelezen 1969 keer)


Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Tip: Unity-tip voor oudere systemen
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/21, 16:08:57 »
Onder Virtualbox merk ik er niets van. De dash is daar zo goed als onwerkbaar.

Re: Tip: Unity-tip voor oudere systemen
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/21, 21:09:07 »
Typisch Ubuntu om een optie op zo'n manier aan te bieden in plaats van een schuifje in Systeeminstellingen...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: Unity-tip voor oudere systemen
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/21, 21:27:29 »
Typisch Ubuntu om een optie op zo'n manier aan te bieden in plaats van een schuifje in Systeeminstellingen...
Soms klink je net als een zure ouwe opa.....  =D

Overigens ben ik het inhoudelijk wel met je eens, dat een schuifje handiger zou zijn.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Tip: Unity-tip voor oudere systemen
« Reactie #4 Gepost op: 2012/10/21, 21:37:26 »
Performance-problemen met lvvm-pipe waren voorzien, ook of zeker door Canonical. Binnen de looptijd van 13.04 zal hier aan gewerkt worden, dus zonder dat er nog work-a-rounds nodig zullen zijn. Elke discussie over de uitvoeringsvorm is feitelijk een non-discussie, maar geneer je niet om toch een discussie te voeren.  ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: Unity-tip voor oudere systemen
« Reactie #5 Gepost op: 2012/10/21, 21:52:31 »
Performance-problemen met lvvm-pipe waren voorzien, ook of zeker door Canonical. Binnen de looptijd van 13.04 zal hier aan gewerkt worden, dus zonder dat er nog work-a-rounds nodig zullen zijn. Elke discussie over de uitvoeringsvorm is feitelijk een non-discussie, maar geneer je niet om toch een discussie te voeren.  ;)
Dat is m.i. wat te kort door de bocht.... Mooi dat er blijkbaar een oplossing komt in 13.04, maar 12.10 verdient n.m.m. een eigenstandige oplossing, omdat het een eigenstandige versie is, met mensen die hem *nu* gebruiken.

Een schuifje bijvoorbeeld, dat ze eruit kunnen slopen wanneer het niet meer nodig is (in 13.04?). Kwestie van respect voor de gebruikers....

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Tip: Unity-tip voor oudere systemen
« Reactie #6 Gepost op: 2012/10/21, 22:01:50 »
Ach ja, de optie werkt niet eens echt (zelf getest, wie heeft dat nog meer gedaan?), dus moeten we daar dan zo'n mooi schuifje voor maken? Lijkt me onzinnig.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: Unity-tip voor oudere systemen
« Reactie #7 Gepost op: 2012/10/21, 22:06:51 »
Ach ja, de optie werkt niet eens echt (zelf getest, wie heeft dat nog meer gedaan?), dus moeten we daar dan zo'n mooi schuifje voor maken? Lijkt me onzinnig.
Dat is een verschuiving van de discussie. Als het niet werkt, is het natuurlijk sowieso zinloos, dat spreekt vanzelf. Duh.

Waar het om gaat is dit: als het wel werkt, dan verdient het een toegankelijkere bedieningsmethode dan de op muktware.com beschreven methode.
« Laatst bewerkt op: 2012/10/21, 22:14:24 door Pjotr »

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Tip: Unity-tip voor oudere systemen
« Reactie #8 Gepost op: 2012/10/21, 22:15:00 »
Ach ja, de optie werkt niet eens echt (zelf getest, wie heeft dat nog meer gedaan?), dus moeten we daar dan zo'n mooi schuifje voor maken? Lijkt me onzinnig.
Dat is een verschuiving van de discussie. Als het niet werkt, is het natuurlijk sowieso zinloos, dat spreekt vanzelf. Duh.
Ik probeer me waar mogelijk te beperken tot de essentie: in de uiteindelijke implementatie is er helemaal geen instelling nodig dus waarom moeten het daarover hebben dan? Discussie voeren om de discussie acht ik zelf niet zo heel zinvol.

Maar weer ontopic: wie heeft het net als ik getest en wat zijn de resultaten?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: Unity-tip voor oudere systemen
« Reactie #9 Gepost op: 2012/10/21, 22:17:30 »
in de uiteindelijke implementatie is er helemaal geen instelling nodig dus waarom moeten het daarover hebben dan?
Blijkbaar niet in de uiteindelijke implementatie *voor de eigenstandige versie 12.10*. En daar gaat het mij om.

Citaat
Maar weer ontopic: wie heeft het net als ik getest en wat zijn de resultaten?
Ben ook benieuwd....

Re: Tip: Unity-tip voor oudere systemen
« Reactie #10 Gepost op: 2012/10/23, 01:59:30 »
Typisch Ubuntu om een optie op zo'n manier aan te bieden in plaats van een schuifje in Systeeminstellingen...
Soms klink je net als een zure ouwe opa.....  =D

Overigens ben ik het inhoudelijk wel met je eens, dat een schuifje handiger zou zijn.
Het is alsof men bij Canonical nooit wat afmaakt. Een ernstig prestatie-euvel als dit dient gewoon bij de wortel te worden aangepakt. Unity zet rampzalige prestaties neer, en daar dient Canonical zich op te richten, wil Steam op Ubuntu ooit succesvol worden.