Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vreemd: Usplash werkt niet na installatie op ander partitie.  (gelezen 1176 keer)

Offline Ramana

  • Lid
Als ik een tweede ubuntu installeer op een andere partitie, dan werkt usplash niet meer op de partitie waar niets is veranderd. Had ik al vaker last van. Heeft iemand een idee wat er veranderd aan de ene ubuntu (8.10) bij de installatie van een andere ubuntu (9.04)?

Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met UUID. Ik heb beide gekoppeld met mijn data partitie (/media/sda5).
Edit: voor /media/sda5 blijft UUID hetzelfde, voor swap (sda3) is deze echter anders...

Nog wat geprobeerd:
- herinstallatie Usplash en hercofiguratie Grub
- op beide partities vorige image teruggezet
- /etc/fstab UUID eruit gehaald
> probleem blijft.
- op MRB is niets veranderd (GAG-bootloader)
« Laatst bewerkt op: 2008/12/12, 13:16:18 door Ramana »

Offline Ramana

  • Lid
Re: Vreemd: Usplash werkt niet na installatie op ander partitie.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/13, 08:56:27 »
Hoe krijg ik usplash weer aan de praat? Kan het te maken hebben met de UUID's in Grub?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Vreemd: Usplash werkt niet na installatie op ander partitie.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/13, 12:12:10 »
Wat staat er in beide menu.lst bestanden?

En let op bij een dual boot van 2 linuxsystemen. Je kan dan het beste grub zo instellen als op deze pagina:
http://users.bigpond.net.au/hermanzone/p15.htm#Operating_System_Entries_for_Multiple_Booting_More_Linux_Systems

Offline siegi

  • Lid
Re: Vreemd: Usplash werkt niet na installatie op ander partitie.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/13, 12:17:40 »
Hier zou het ook mee te maken kunnen hebben.
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/usplash/+bug/205990
de uuid voor de resume partitie bij suspend.

Offline Ramana

  • Lid
Re: Vreemd: Usplash werkt niet na installatie op ander partitie.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/13, 17:45:01 »
Geweldig, Siegi, dat was de oorzaak. De UUID van swap was veranderd. Dit gebeurd als je twee Ubuntu's op een schijf zet, en beide gebruik maken van dezelfde swap. Met andere distro-combinaties had ik er geen last van. Met de oplossing in de link is de werking  Usplash weer te herstellen:

1. Make sure you have the initramfs-tools update
 2. sudo blkid
 3. Check that swap line UUID from /etc/fstab matches swap UUID from step 2, if not change fstab.
 4. Check that the UUID in /etc/initramfs-tools/conf.d/resume matches the swap UUID from step 2, if not change resume file.
 5. sudo update-initramfs -u
 6. Restart

(nu zoek ik nog even het knopje om te markeren dat dit probleem is opgelost)
« Laatst bewerkt op: 2008/12/13, 17:50:01 door Ramana »

Offline siegi

  • Lid
Re: Vreemd: Usplash werkt niet na installatie op ander partitie.
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/13, 17:51:42 »
ubuntu formateert de swap partitie normaal altijd bij een nieuwe installatie (zelfs als die al geformateerd was door een vorige installatie). De kans is natuurlijk groot dat hierdoor de uuid veranderd.