Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: UML editor  (gelezen 1251 keer)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
UML editor
« Gepost op: 2009/11/09, 21:44:28 »
Ik zoek een degelijke UML editor die zowel het handmatig schrijven van UML ondersteunt, alsook het importeren van header files van C++ bestanden.
Ook wil ik dat veranderingen in mijn header files automatisch gereflecteerd worden in de UML editor door middel van een nieuwe import van de source tree of een sync feature.
Exporteren naar header files is niet noodzakelijk, maar wel een nuttige extra indien het goed werkt.

Dia/AutoDia en Umbrello reeds geprobeerd. Syncen met AutoDia gaat niet goed en Umbrello is heel erg buggy.
Kent iemand nog een andere UML editor?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Rachid

  • Lid
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: UML editor
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/09, 22:22:01 »
Ik heb hier ook wel eens naar gezocht (een app voor ubuntu) en umbrello was voor mij ook een beetje buggy in gnome. (volgens mij is het een KDE app).

Welke IDE gebruik je? Ik ben een fan van eclipse en die heeft wel verschillende plug-ins die doen wat jij wilt. Ik weet dat deze op java code werken. Voor C++ moet je ff uitzoeken...
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Offline Lod

  • Lid
Re: UML editor
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/10, 07:47:25 »
Vroeger wel eens ArgoUML gebruikt. Geen idee of die kan doen wat jij wil of dat het überhaupt nog wel in ontwikkeling is.
Ik ben zelf nu aan de Enterprise Architect. Helaas geen open source en voor Windows maar het kan veel. Er zijn handleidingen om het te draaien met wine en dat lukt ook redelijk maar niet voor 100%.
Men mijde de serieuzen, want zij missen de ernst. Zij zijn zo lichtzinnig, dat zij hun mening voor de enige waarheid houden.
Godfried Bomans