Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp voor installatie Xubuntu gezocht  (gelezen 590 keer)

Offline fedde

  • Lid
Hulp voor installatie Xubuntu gezocht
« Gepost op: 2014/03/31, 23:24:39 »
Wie wil mij (complete nitwit) helpen Xubuntu te installeren? Ben een weinige PC-gebruiker: dagelijks ff mail, internet en af & toe Office-programma's. Heb dus bijzonder lage eisen. Gebruik een 7 jaar oude Toshiba Satellite T2050 met 30Gb geheugen, 2 Gb werkgeheugen, Intel Centrino Duo 1,6GHz. Werkte prima met XP, Office en Outlook 2000 maar móet v.a. 8 april wel over  >:(
Heb geen zin om hogere Windows of een nieuwe PC aan te schaffen, vandaar Xubuntu. Ben 'helaas' op 10 mei in Turkije, anders was ik wel in Apeldoorn. Vandaar op deze manier.
Zou wel fijn zijn als ik m'n Office- en Outlookbestanden (.pst) kan blijven gebruiken.
Wie wil mij helpen? Beloning = bespreekbaar. Zit zelf in de wijn.....  ;) Kan naar je toekomen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp voor installatie Xubuntu gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 2014/03/31, 23:32:50 »
Wat is je woonplaats?

Re: Hulp voor installatie Xubuntu gezocht
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/01, 09:41:56 »
Wat je sowieso moet doen is het maken van een back up van je belangrijke documenten, foto's en video's.

Daarnaast kan je Thunderbird installeren in Windows XP. Daarmee kunt u de gegevens uit Outlook importeren in Thunderbird. Daar Thunderbird het standaard email programma is in Xubuntu, kun je de gegevens overzetten. De howto staat ophttps://sites.google.com/site/computertip/1
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline fedde

  • Lid
Re: Hulp voor installatie Xubuntu gezocht
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/01, 21:50:58 »
Dank voor alle reacties! Woon in Purmerend, werk in A'dam.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hulp voor installatie Xubuntu gezocht
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/03, 23:25:16 »
Helaas te ver weg voor deze liefhebber van Chileense Cabernet Sauvignon en Italiaanse Nero d'Avola....  :(

Misschien helpt dit je, om 't met zelfredzaamheid te proberen: www.linuxtips.me

Re: Hulp voor installatie Xubuntu gezocht
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/04, 08:15:59 »
Hoewel Purmer voor mij niet zo heel ver weg licht, licht het helaas niet op mijn route.
Ik reis dagelijks in Noord-Holland over de andere spoorlijn van en naar het Noorden.

Je zou wel eens een keer langs kunnen komen. Stuur me eventueel een pm.

Re: Hulp voor installatie Xubuntu gezocht
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/04, 11:24:00 »
Inmiddels contact gehad met fedde, nu nog een datum prikken. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.