Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DVD's worden niet gebrand ,zoals ik het zou willen . .  (gelezen 256 keer)

Offline Punto

  • Lid
DVD's worden niet gebrand ,zoals ik het zou willen . .
« Gepost op: 2017/05/07, 13:40:21 »
Hallo ,

ik heb een vervelend probleem met mijn computer ,als ik Films op DVD brand  :'(

Een woordje uitleg.
Ik neem regelmatig films op ,via mijn Satelliet receiver ( Xoro ) ,deze slaat die dan op ,op een externe harde schijf of USB stick.
De opgenomen film ( bestand =  .ts ) ,kan ik dan met Openshot bewerken.
Tot daar gaat alles goed . . ik heb dan ,al naargelang ik Openshot instel ,een .avi , .mp4 of .dvd bestand.
Deze zijn soms redelijk groot ,bestanden van meer dan 8 GB zijn zekerlijk geen uitzondering.

Als ik dan met Bombono of Devede deze op een DVD wil branden ,gaat er iets mis.
Maar ik weet niet wat ? ?
Als Bombono en Devede merken dat het bestand te groot is voor een normale beschrijfbare DVD ( 4,7 GB ) ,krijg ik de optie om de bitrate aan te passen ,zodat deze op een 4,7 GB DVD schijfje past.
Ik klik dan op O.K. ,maar het eindresultaat is zowel bij Bombono alsook bij Devede ,DVD's waarvan maar 1,6 - 2,2 GB van de beschikbare 4,7 GB gebruikt werden  >:(
En dit gebeurt iedere keer weer . . bij korte en bij lange films ,wordt nog geen 50 % van de beschikbare ruimte op de DVD gebruikt.

Ook bij mijn laptop ,die Linux Mint 18 heeft ,heb ik hetzelfde probleem.

Brand ik dezelfde film ,via mijn Windows 7 PC op een DVD ,dan wordt wel gebruik gemaakt van de volledige 4,7 GB ( ~ 4,3 GB ).
Maar 'k werk liever met Linux ! !
Weet iemand wat de oorzaak is ?
Een update van Bombono / Devede ,gaf geen verbetering.