Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu op een Mac?  (gelezen 1058 keer)

tomaz

  • Gast
ubuntu op een Mac?
« Gepost op: 2008/05/05, 11:38:01 »
iemand ervaring met Ubuntu op een oudere Mac G3?
loont het de moeite om hier Ubuntu op te installeren?

Offline johande

  • Lid
ubuntu op een Mac?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/25, 16:36:41 »
en kan Ubuntu op nieuwe Mac's geinstalleerd worden?

ubuntu op een Mac?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/25, 18:50:25 »
Natuurlijk, heb de 8.04 draaien op mijn Mac. Ik ondervind helemaal geen problemen.
Deze Mac's zijn toch ook intel's... Gewoon de toets C indrukken en installeren, ben er sowieso zeker van dat je er niets mee kan verklooien. Restricted drivers installen en je hebt je schermresolutie, voor de rest werkt een Mac zoals een andere copmputer. T'zit hem alleen in de naam, beetje zoals Nike, ook in China gemaakt !
Moest je deze Mac maar eens zien draaien, luxe ! Wacht al op de 8.10, heb wel al de RC', doch wacht op de finale versie.
Ben er eindelijk achter gekomen dat weinig Linux-Distro's goed zijn. Ga geen namen noemen, doch zit op verschillende forums, en, (K)Ubuntu blijft mijn favoriet, zelfs op de Mac.
Prettig weekend,
Artfreddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline Port_Null

  • Lid
    • http://www.brandstichting.com/
ubuntu op een Mac?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/25, 19:09:00 »
Ik ga waarschijnlijk volgende week de officiƫle release van Intrepid op mijn macbook zetten. Zie ook hier.

ubuntu op een Mac?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/26, 08:52:09 »
Citaat van: Port_Null
Ik ga waarschijnlijk volgende week de officiƫle release van Intrepid op mijn macbook zetten. Zie ook hier.
Heb dit gelezen, doch ik heb geen BootCamp gedaan, gewoon de CD-rom met Ubuntu genomen, C ingedrukt en Ubuntu draait er heerlijk op.
Mijn I-Mac met 20 inch scherm is immers toch maar een Intel met 32 bit...
En ik vind bvb I-Work mooi en andere zaken, doch ik heb nooit een Mac-Account aangemaakt en dan zijn r toch zaken die je mist. Ik vind dat je al bij al duur gaat werken met een Mac. Ook een voorbeeld is de virusscanner, ClamAv is gratis, doch...
Ik werk liever met Linux, gratis en even functioneel. Ben al benieuwd naar de 8.10, want die komt op de Mac.
Succes met Ubuntu op je Macbook hoor !!!
Noot : Zoals ik op andere forums reeds zag bestond daar ook een onderdeel : Linux op je Mac, eventjes een stille wenk. Mac-Linux gebruikers zouden hier ook van gedachten kunnen wisselen en elkaar raad geven.
Groet,
Artfreddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux