Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: alternatief voor splashtop instant-on linux  (gelezen 1214 keer)

alternatief voor splashtop instant-on linux
« Gepost op: 2008/07/23, 19:03:34 »
ik stuitte pas op dit programmaatje linkje

nu werkt splashtop alleen nog maar op asus laptops maar ik zou graag iets soortgelijks op mijn laptopje willen.

weet iemand of er een alternatief voor bestaat , of mischien een tutorial om een minimal ubuntu met deze mogelijkheden te maken??
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN

Millenniumbaby

  • Gast
alternatief voor splashtop instant-on linux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/24, 20:38:38 »
Er staat iets over Minimal Ubuntu onder Offtopic dus kijk daar eerst eens.
Verder zou je ook Puppy of andere mini linux distributie kunnen proberen zie de pagina's van pjotr123...
succes.

alternatief voor splashtop instant-on linux
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/27, 15:22:29 »
die minimal ubuntu's hebben allemaal nog een complete desktop , puppy en dergelijke zijn wel lichtgewicht maar niet minimaal zoals ik bedoel.

ik bedoel echt de mogelijkheid om vanaf zeg maar een soort van boot menu direct in een programma te booten en verder niets op te starten wat je ook niet nodig hebt.

als ik bv aleen een filmpje wil kijken of muziek af wil spelen heb ik toch eigenlijk geen complete desktop nodig.

echt iets zoals SPLASHTOP dus , geen complete distro.

heb ook geprobeerd met mplayer op een command-line systeem maar dit werkt toch niet helemaal fantastisch, is het mischien mogelijk om de mplayer gui , totem of vlc  vanaf command-line te starten , dus met grafische (klikbare) menu's en playlist.
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN