Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video maken van foto's  (gelezen 2487 keer)

Offline Plots

  • Lid
Video maken van foto's
« Gepost op: 2011/07/17, 11:01:06 »
Ik wil een videofilm (of diashow) maken van een serie foto's. Zoals je wel eens op tv ziet, op sommige foto's zoomt de camera in en bij sommige beweegt de camera van links naar rechts. De ene foto wil ik wat langer laten zien dan de andere, enz. En als ik er dan ook nog wat achtergrondmuziek zou bij kunnen afspelen zou helemaal geweldig zijn.

Ik weet niet of zoiets voor Linux bestaat, maar in gewone fotoviewers zit zulke mogelijkheid niet zover ik weet.

Heeft iemand een idee?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Video maken van foto's
« Reactie #1 Gepost op: 2011/07/17, 11:03:55 »
Je kunt dit met Openshot doen. Eerst de foto's in een tijdlijn achter elkaar zetten en daarna overgangseffecten aanbrengen tussen de foto's.

Offline Gemanicus

  • Lid
Re: Video maken van foto's
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/06, 20:29:30 »
Ik heb dat ook eens geprobeerd en dat beviel me totaal niet. De film die was omgezet naar een DVD film was erg schokkerig en blokkerig en geluid/beeld liep ook niet synchroon. Is er geen andere optie? Ik zou het heel leuk vinden om een video foto show te maken met (bijpassende) achtergrond geluid.

Offline koos4401

  • Lid
Re: Video maken van foto's
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/06, 21:38:04 »
Ik weet dat het proces wat jij bedoelt "morphing" heet. Ik raad je aan hier: http://www.freedownloadscenter.com/software/video-morphing-software-ubuntu/ubuntu.html verder te zoeken, of zelf op die term te googlen.
Nee, ik weet het alleen, ik heb geen ervaring.
Op 27-okt-2009 om 08.20 GMT geregistreerd als gebruiker nr.: 498523

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Video maken van foto's
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/07, 12:22:56 »
Uit de linuxmagazine komt volgende optie:

Installeer "Imagination" en "Phatch". Beide programma's zijn te verkrijgen via het softwarecentre.

Phatch gebruik je om alle foto's hetzelfde formaat te geven (lengte-breedte verhouding). Kennelijk moet dit momenteel nog het PAL format van 720*576 pixels zijn. Dit kun je in Phatch doen door de acties "Passend maken" en "Opslaan".

Als dit gedaan is dan kun je met Imagination aan de slag. Hiermee kun je korte teksten invoeren en effecten invoeren. (Als je alle dia's dezelfde effecten wilt meegeven, dan alles selecteren met Ctrl-A of selecteren met Shift of Ctrl en pijltjes toets.)
Als je klaar bent even opslaan en exporteren (naar VOB, OGV, FLV of 3GP). Hiermee kun je de slideshow alleen op je eigen PC met Imagination bekijken.

Wil je de slideshow bijv op een TV of zo bekijken dan kun je een DVD met menu aanmaken met het programma DeVeDe. Ook dit programma kun je installeren dmv Softwarecentre. (Bij "Actie" even "Maak een ISO...." selecteren.) Je kunt hier dus meteen een bruikbare naam aan je bestand geven door de naam bij "Titels" te wijzigen. In het rechter deelvenster even de bestanden die je wilt branden toevoegen.

Het branden van de DVD kun je met bijv, Brasero doen.

Meer info kun je vinden in de Linux Magazine van deze maand en de websites van de genoemde programma's.

Veel succes.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.