Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Brother MFC-5840CN netwerk printer, Ubuntu 7.10 (64)  (gelezen 786 keer)

Maccerjack

  • Gast
Brother MFC-5840CN netwerk printer, Ubuntu 7.10 (64)
« Gepost op: 2007/10/25, 14:29:21 »
Bovengenoemde netwerkprinter krijg ik niet aan de praat, de juiste drivers staat er niet bij en de nieuwste updates van Brother werken niet. Het is een 4in1 apparaat maar ik wil er alleen maar mee kunnen printen. Kan ik andere drivers gebruiken die wel werken? Wie helpt me op weg?

Groet, Jaap.

Offline llevering

  • Lid
    • http://www.levering.eu
Brother MFC-5840CN netwerk printer, Ubuntu 7.10 (64)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/25, 16:08:14 »
Heb je al de driver van de website van Brother gedownload, en eerste de lpd driver geinstalleerd en daarna de cupswrapper driver?

Verder zijn er in Ubuntu 7.10 soms problemen met Brother i.c.m. AppArmor en had ik een probleempje dat de rechten van de bestanden uit de driver niet goed stonden. Precieze informatie daarover kan ik je nu niet geven, maar als het probleem met de eerste tips nog niet opgelost is, dan weet je dat je deze hoek op moet zoeken. Mocht je er niet uit komen, dan kan ik je morgenochtend denk ik wel aan de juiste info helpen.

Maccerjack

  • Gast
Brother MFC-5840CN netwerk printer, Ubuntu 7.10 (64)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/25, 16:12:32 »
Dat heb ik gedaan maar de driver van de Brother website accepteerd ubuntu niet omdat ik de 64 bits versie heb draaien. (dat is de mededeling die ik krijg van ubuntu) Andere Brother drivers die ik heb geprobeerd (ik hoef alleen maar te kunnen printen, scannen en faxen is niet belangrijk) die werken ook niet... Hij vindt de printer wel onder het IP nummer...

Groet, Jaap.