Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: snelkoppeling icoon  (gelezen 483 keer)

snelkoppeling icoon
« Gepost op: 2014/11/12, 20:32:04 »
os = Xubuntu 12.04

Waarschijnlijk is het simpel, maar ik wil van het Appearance-icoon in de Settings manager een snelkoppeling naar m'n bureaublad maken. Dacht dat dat een eitje zou zijn, maar dat valt even tegen. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Thx!
Een boek doet het altijd...

Re: snelkoppeling icoon
« Reactie #1 Gepost op: 2014/11/12, 20:35:25 »
Er zijn meer manieren.
Deze gebruik ik.

Ga naar bestandssysteem.
Dan naar usr \ share \ applications
Selecteer het icon wat je naar je buroblad wilt, copy dit, en paste het op je bureaublad. Dan nog even op zijn plaats zetten met de muis (slepen).

En ik geloof dat je hem ook nog naar de starterbalk links kunt slepen om hem daarin vast te plaatsen
« Laatst bewerkt op: 2014/11/12, 20:38:18 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: snelkoppeling icoon
« Reactie #2 Gepost op: 2014/11/13, 16:12:08 »
Betreffend icoon kan  ik daar niet vinden. Het gaat dus om een icoon BINNEN de settings-manager, te weten het 'appearance' icoon! Ik kan dat icoon niet slepen, rechtsklikken werkt niet, ctrl/shift ingedrukt houden werkt ook niet. Dan ben ik door m'n opties heen.

Overigens is mijn os zoals ik aangaf Xubuntu 12.04 en niet Ubuntu 12.04 dus ik werk met de Xfce omgeving en niet met Gnome.

Iemand een idee hoe een snelkoppeling van  dit icoon op m'n bureaublad te krijgen ?
Een boek doet het altijd...

Re: snelkoppeling icoon
« Reactie #3 Gepost op: 2014/11/13, 17:35:28 »
Ik gebruik xubuntu 14.04.1 dus of dit werkt weet ik niet.
Rechtsklik op bureaublad en klik Starter maken.
In het venster type je bij Naam: uiterlijk (of appearance) al gelang jouw taalinstelling.
Daarna krijg ik voorgeschoteld dat ik daar een starter van kan maken en vult het zelf de Opmerking en Opdracht in.
Misschien werkt het ook zo bij jou.

En anders kan je een starter maken met de opdracht:  xfce4-appearance-settings
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: snelkoppeling icoon
« Reactie #4 Gepost op: 2014/11/17, 16:10:05 »
Hallo Pederoco,

Bedankt voor de tip! Werkt! Zo simpel, maar deze kende ik nog niet. Weer wat geleerd. Nogmaals bedankt!
Een boek doet het altijd...