Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XRDP & windows domain users  (gelezen 922 keer)

Offline Exerion

  • Lid
XRDP & windows domain users
« Gepost op: 2012/02/15, 17:37:34 »
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen aangezien ik nieuw ben!
Ik ben Maurice Esselink en werk voor Exerion (vandaar de username).
Wij zijn overgestapt naar Ubuntu server voor onze FTP server.
De rest van ons netwerk is grotendeels Windows.

Maar voordat ik de FTP server helemaal ga inrichten, wil ik de rest goed in orde hebben.
En nu loop ik tegen het volgende aan.
Ik wil namelijk met een RDP client van een Windows PC naar de Ubuntu server verbinden.
Dit is mij al gelukt doormiddel van XRDP, werkt heel eenvoudig en goed.
Alleen nu wil ik met, gebruikers uit de AD, kunnen inloggen via RDP maar dat gaat niet.
Ik kan lokaal (lees console XenServer) wel inloggen met gebruikers uit het AD, en ik kan via RDP met lokale Ubuntu users inloggen.

Ik heb al een tijdje zitten googlen, maar ik kon geen antwoord hierop vinden.
Het enige wat ik vond was dit: http://xrdp-devel.766250.n3.nabble.com/Xrdp-devel-How-do-I-get-to-work-xrdp-with-authorization-through-windows-domain-td3287656.html
Hier heeft een persoon hetzelfde probleem (alleen hij gebruikt opensuse) maar er staat geen oplossing bij.

Ik hoop dat jullie mij hierbij verder kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Maurice Esselink
Exerion

Offline Exerion

  • Lid
Re: XRDP & windows domain users
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/16, 14:08:54 »
Dag Buzzin,

Bedankt voor je reactie.
Ik gebruik versie 11.10
Ik weet dat je met ssh kan verbinden. Maar mijn Linux kennis is niet heel geweldig, daarom wil ik het toch met de grafische schil doen.

Ik kan lokaal al inloggen met mijn AD users, dat werkt gewoon. Maar als ik via RDP wil inloggen, dan kan ik alleen maar inloggen met lokale users en niet met de AD users. Wij gebruiken een RDP programma waar alle servers van ons in staan. Ik wil de Ubuntu server daar ook aan toevoegen zodat het ook voor de andere ICT'ers eenvoudig is om in te loggen op de server wanneer dat nodig is. Maar ik wil wel dat zij kunnen inloggen met hun eigen user.

Dus de AD authenticatie werkt goed, alleen niet in combinatie met XRDP. Ik vermoed zelf dat er ergens een file is van XRDP waarin je het een en ander in zou moeten zetten zodat ook XRDP ook gebruik kan maken van de AD users.