Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printen op een Ubuntu blokkendoos  (gelezen 861 keer)

Offline Joshua822

  • Lid
Printen op een Ubuntu blokkendoos
« Gepost op: 2009/07/18, 17:30:21 »
Hallo allemaal,

ik ben nog nieuw op het gebied van stuurprogramma's in Linux. Nu moet ik een HP Deskjet F2180 aan het werk krijgen.

Deze werkt perfect in de gewone Ubuntu met HPLIP. Maar ik weet nu niet hoe ik HPLIP kan gebruiken in een Ubuntu blokkendoos. Ik heb via Synaptic HPLIP geïnstalleerd.

Ik weet ook niet zeker of CUPS al is geïnstalleerd. Ik denk echter van wel, maar ik heb een vermoeden dat ik de rechten niet heb om CUPS te gebruiken. Ik kon namelijk localhost:631, het configuratie programma van CUPS, alleen gebruiken als ik Firefox als root opstart. Maar ik krijg al de kriebels als ik weet hoe een gigantisch risico ik dan neem voor de veiligheid van mijn systeem.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Offline joop905

  • Lid
Re: Printen op een Ubuntu blokkendoos
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/18, 22:34:59 »
Als dit werkt http://localhost:631/admin  dan is Cups geïnstalleerd
If you are asked for a username and password, enter your login username and password or the "root" username and password.

GrJ.

Offline Joshua822

  • Lid
Re: Printen op een Ubuntu blokkendoos
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/19, 14:26:19 »
Bedankt, het is vandaar gelukt om mijn printer in te stellen, de printer wordt nu in zowel Gimp als in AbiWord herkent ( Gnumeric heb ik nog niet getest ).  Maar als ik een print opdracht geef doet de printer niets. Het kan wel zijn dat de inkt op is. Maar dan zou ik toch op z'n minst de printer in actie moeten horen schieten of een foutmelding krijgen.