Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Printerconfiguratie gecrashed  (gelezen 634 keer)

Offline Rico_Q

  • Lid
Printerconfiguratie gecrashed
« Gepost op: 2009/05/28, 16:46:38 »
Vanmiddag op het werk een nieuwe netwerkprinter (Xerox phaser 6130N)  proberen te installeren maar dat lukte niet. Ik kreeg foutmeldingen in cups en uiteindelijk loopt de hele printerconfiguratie vast. Wanneer ik via systeem>beheer>afdrukken aanklik krijg ik een blanco veld te zien. Ik kan het alleen nog geforceerd afsluiten. Printen met de andere geinstalleerde printers lukt ook niet meer. Testpagina's via de webbrowser (http://127.0.0.1:631/) met cups lukken nog wel bij een aantal printers. Ik heb cups gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp niet. Nooit problemen gehad met printers tot nu toe. Voorde Xerox heb ik trouwens keurig het linux driverpakket gedownload (zat trouwens ook op de CD rom!). Wie kan mij helpen met de printerconfiguratie te herstellen?

Thanx, Rico

Ik werk met Ubuntu 9.04

Offline ivo

  • Lid
Re: Printerconfiguratie gecrashed
« Reactie #1 Gepost op: 2009/05/29, 14:54:11 »
Welke foutmeldingen gaf CUPS?
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Rico_Q

  • Lid
Re: Printerconfiguratie gecrashed
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/29, 22:12:28 »
Hoi Ivo,
Ik kan me alleen herinneren dat cups als fout gaf dat 'libgnomecups 1.0-1' niet geladen kon worden. Die heb ik toen via synaptic opnieuw geïnstalleerd. Ik kan nu wel printen, maar niets configureren met de printers, behalve dan via de cups op de webbrowser. De printerconfiguratie via systeem blijft nog steeds blank en loopt vast.
Heb jij enig idee wat ik daarvoor opnieuw moet installeren?