Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Sitecom WL-608 sys en inf bestand  (gelezen 3819 keer)

Mefra

  • Gast
Sitecom WL-608 sys en inf bestand
« Gepost op: 2009/04/23, 08:53:15 »
Hey mensen, om te beginnen ben ik een totale leek op het gebied van Linux. Nou probeer ik het draadloze internet aan de praat te krijgen, maar vooralsnog wil het niet lukken. Tot nu toe gedaan:

Ndsikwrapper en nog 2 programma's (was nodig volgens iemand die wel bekend is met Ubuntu)
Netwerk gecheckt via terminal --> NETWORK DISABLED
Volgens de help functie van Ubuntu zou ik nu Windows Wireless Driver moeten gaan installen via de inf file. Nou zou ik alleen niet weten waar ik die moet vinden. Probeerde zojuist de driver van de Sitecom USB te installeren, echter toen moest ik eerst XP SP2 hebben. Die kan echter niet geinstalleerd worden, aangezien er blijkbaar geen geldige product-key aanwezig is (ik weet het, illegale versie, maar zolang Microsoft geen fatsoenlijk iets uitbrengt....)

Nou is mijn vraag of ik inderdaad die driver moet gaan installeren (op een andere pc, in de hoop dat er dan een sys en inf bestand in de map staan) of moet dit op een hele andere manier. Tot nu toe nog nooit gewerkt met linux (overigens wel een klein beetje bekend met DOS, maar niet wat betreft Netwerk).

Oh ja, Ubuntu 8.10

Re: Sitecom WL-608 sys en inf bestand
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/23, 12:10:40 »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Mefra

  • Gast
Re: Sitecom WL-608 sys en inf bestand
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/23, 12:42:16 »
Kijk hier eens http://sites.google.com/site/computertip/geendraadloosinternet

Ben daar aan het kijken geweest (had die site gisteren al gevonden). Zou alleen niet weten welk type het is. De manufacturer is Ralink, maar welke ik nou moet hebben zou ik niet weten.

Ben nog even verder aan het zoeken geweest en volgens mij is het een Ralink 2870 chipset. Deze schijnt volgens sommige sites te werken met de driver voor de 2860 chipset.

--> Wat een werk om die stappen te volgen volgens je link. Zal het even laten weten als ik verder ben.
« Laatst bewerkt op: 2009/04/23, 12:57:12 door Mefra »

Re: Sitecom WL-608 sys en inf bestand
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/23, 15:48:52 »
Met lspci voor een interne kaart of lsusb voor een kaart via de usb kan je er achterkomen welke chipset op je kaart zit. En ja, helaas moet je wat stappen volgen omdat de meeste fabrikanten geen linux drivers maken.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.