Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Asus X75V  (gelezen 2630 keer)

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Asus X75V
« Reactie #25 Gepost op: 2023/05/23, 21:20:48 »
Probeer eerst of je e-mail en wachtwoord op de www pagina van je mail provider kloppen.
Indien OK ga je pas over tot installeren van een Thunderbird client.

Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline yvja

  • Lid
Re: Asus X75V
« Reactie #26 Gepost op: 2023/05/25, 10:13:58 »
Probeer eerst of je e-mail en wachtwoord op de www pagina van je mail provider kloppen.
Indien OK ga je pas over tot installeren van een Thunderbird client.

Dit gisteren geprobeerd, maar geeft geen goed resultaat. Want, zij heeft op 3 apparaten email ontvangst.
Op de laptop, op haar mobiele, en op haar tablet.
Volgens haar staat nergens anders een wachtwoord op dan alleen maar op haar laptop. Maar als dit werkelijk zo is, dan moet je nu toch email ontvangen op haar nieuwe laptop? Of kan het ook nog zo zijn, dat haar oudere laptop dat dan tegen kan houden? Ondanks dan dat het helemaal uit staat!
Er staat natuurlijk nog wel oudere mail op haar oude Compaq, maar het is wel uit !

Ik heb een dubbele email-optie in mijn oude windows. De enen staat bij mij nog op de gegane XS4ALL, de tweede staat op Freedom. Bij mij geeft dat totaal geen probleem want ik kan ook daar mail ontvangen op mijn Freedom adres. Maar bij mijn vriendin, gaat het helemaal niet! En daar word ik dan nu een beetje kriegelig van, omdat ik het niet meer begrijp :(

Re: Asus X75V
« Reactie #27 Gepost op: 2023/05/25, 11:56:24 »
@ yvja,

Ik begrijp het ook niet ... dat je Thunderbird niet zou kunnen instellen.

Wanneer je Thunderbird voor de eerste keer opent (na een install van een distro) dan krijg je een scherm te zien waarop je een account kunt aanmaken en je bestaande wachtwoord kan ingeven aan de hand van de gegevens die je verkregen hebt van uw provider.
Ook de IMAP en POP kan je daar instellen met de gegevens die je verkregen hebt van uw provider (misschien op een andere computer controleren en deze dan overnemen ???)
Aangezien je die op meerdere toestellen hebt en werkende zijn zou dat op deze nieuwe install een fluitje van een cent moeten zijn ???.

Dus geef alle gegevens in voor de bestaande account (let op met het wachtwoord = hoofdletter én cijfergevoelig) -- voor een gmail account moet je het nog eens extra verifiëren in Google in Thunderbird (is een veiligheidsmelding van Google die je ontvangt).

Succes.
« Laatst bewerkt op: 2023/05/25, 13:16:18 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline yvja

  • Lid
Re: Asus X75V
« Reactie #28 Gepost op: 2023/05/25, 12:27:57 »
Aangezien je die op meerdere toestellen hebt en werkende zijn zou dat op deze nieuwe install een fluitje van een cent moeten zijn ???

Het is dus niet  van mij! Maar van mijn vriendin hé!
 Die meent dat ik alles weet!


Offline yvja

  • Lid
Re: Asus X75V
« Reactie #29 Gepost op: 2023/05/25, 12:31:06 »
Probeer eerst of je e-mail en wachtwoord op de www pagina van je mail provider kloppen.

Op de www.pagina van de Thunderbird  aanbieder, of van haar internet aanbieder?

Re: Asus X75V
« Reactie #30 Gepost op: 2023/05/25, 12:32:09 »
oei, toch geen haar in de boter ?

Rustig en kalm, alles netjes invoeren zoals ik vermeld heb.

Succes.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Re: Asus X75V
« Reactie #31 Gepost op: 2023/05/25, 12:33:27 »
Citaat
Op de www.pagina van de Thunderbird  aanbieder, of van haar internet aanbieder?

... van de provider (Internetaanbieder).
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline yvja

  • Lid
Re: Asus X75V
« Reactie #32 Gepost op: 2023/05/25, 12:41:24 »
Citaat
Op de www.pagina van de Thunderbird  aanbieder, of van haar internet aanbieder?

... van de provider (Internetaanbieder).

Ja maar Thunderbird heeft blijkbaar die optie niet voor op haar telefoon, hoe ze dat dan doet ga ik haar vanmiddag even vragen.
Want daar zou die fout ook zo maar in kunnen zitten, omdat er geen app voor de telefoon bestaat, voor Thunderbird!!!

Nu bedoel je dan van Ziggo.nl dus, en als dat zo is, ondermeer voor op haar telefoon, waar ze dus mail op ontvangt, dan moet dat wel op een Ziggo adressering zijn. En die lijken dan elkaar dus tegen te werken?
« Laatst bewerkt op: 2023/05/25, 12:44:38 door yvja »

Re: Asus X75V
« Reactie #33 Gepost op: 2023/05/25, 12:59:30 »
op haar telefoon ??  --- is dat een gmail ?

Ik heb in Thunderbird 2 e-mail adressen ( = 2 accounts) waaronder een Gmail.
Die werken elkaar niet tegen (bij mij toch).

Alle e-mails kan ik bekijken/lezen en verzenden vanop alle laptops en torens ( = totaal 2 torens en 4 laptops) die ik hier staan heb met Thunderbird met deze twee accounts.
Ik heb wel, op elke computer, deze accounts moeten aanmaken/instellen en op mijn smartphone heb ik enkel een Gmail-account/e-mail.

Hopelijk raak je er nog uit en kan je een e-mail ontvangen/verzenden. (bekijk alles eens goed bij het instellen van een account in Thunderbird en stel het correct in)

Accounts instelling:



In Thunderbird:

Menu:  Bewerken --> Accountinstellingen --> Accountacties --> E-mailaccount toevoegen --- vul de gegevens in en klik op doorgaan / Je ziet nu een ander scherm waar je IMAP en POP kunt invullen/aanpassen volgens de gegevens die de internetaanbieder verstuurd heeft. Vul deze correct in en doe de test ( er is daar een knop voor).
Indien correct, klik dan op voltooien.

Succes.
P.S.: Hopelijk is de app Thunderbird al beschikbaar voor Android  --- ik test dit (binnenkort) eens op mijn Android tablet. = K-9 Mail (app)
« Laatst bewerkt op: 2023/05/25, 14:05:53 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Asus X75V
« Reactie #34 Gepost op: 2023/05/25, 17:00:37 »
Voor Android is er K9mail.app
K-9 mail is ondergebracht bij de Thunderbird.
https://blog.thunderbird.net/2023/03/thunderbird-for-android-k-9-mail-february-progress-report/
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline yvja

  • Lid
Re: Asus X75V
« Reactie #35 Gepost op: 2023/05/26, 15:54:57 »
Nu zei @Ron ooit dat het niet uit zou maken wat je dan ook maar gebruik: IMAP of POP3.
Nu lijkt het erop dat ik ooit die fout heb gemaakt op haar oude laptop, om daar ooit daar POP heb ingevuld.
Sindsdien is deze bijna onherkenbare fout ontstaan op haar 'nieuwe'Asus X75V laptop? Zou dat dan kunnen?

En wanneer het een ja is, weet je dan ook hoe dit te herstellen is? Of moet zij daarvoor dan naar de Ziggo winkel. Ziggo is haar provider immers!!!

Re: Asus X75V
« Reactie #36 Gepost op: 2023/05/26, 18:44:35 »
Misschien kan je met deze uitleg iets aanvangen en de instellingen correct uitvoeren in Thunderbird -- accountinstellingen):

https://support.mozilla.org/nl/kb/het-verschil-tussen-imap-en-pop3

Heeft die vriendin van jou nog de toegestuurde accountgegevens van haar internetprovider (Ziggo) ?

Indien niet, dan zal ze naar de Ziggo-winkel moet stappen en vragen om instelhulp voor haar account.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline yvja

  • Lid
Re: Asus X75V
« Reactie #37 Gepost op: 2023/05/26, 19:25:13 »
DanK voor je antwoord.

Nu blijkt dat alleen de eerste regel, bij het 'Server Type' dus, de enige regel nog  is, waarin nog steeds 'POP Mail Server' staat.
Ik weet nu niet hoe je dit weg kunnen halen, delete werkt daar immers niet!

Kan die ene overgebleven regel in haar oude laptop, voor dat probleem hebben gezorgd?
De rest staat immers wel weer op IMAP.

Ja, mijn vriendin heeft die accountgegevens van Ziggo ook nog steeds!



Re: Asus X75V
« Reactie #38 Gepost op: 2023/05/26, 20:10:56 »
Luidop denkend: ...  zou je de bestaande account kunnen verwijderen ... ?

Citaat
Uw account wijzigen:

Thunderbird biedt momenteel geen manier om uw IMAP-account om te zetten naar POP3 of andersom. Om uw account naar een ander protocol te wijzigen, dient u de account weer aan Thunderbird toe te voegen.
Bronverwijzing:   https://support.mozilla.org/nl/kb/het-verschil-tussen-imap-en-pop3#w_uw-account-wijzigen

Maak deze dan opnieuw aan met de instelling van IMAP ??  Het is een idee ... weet niet of het zal lukken.
lees ook eens:   https://support.mozilla.org/nl/kb/handmatige-accountconfiguratie

Kijk ook eens bij geavanceerde instellingen (Thunderbird) om die account te verwijderen ...

Lees:  https://support.mozilla.org/nl/kb/configuratieopties-accounts   ( Geanvanceerde IMAP-instellingen )

Succes.
« Laatst bewerkt op: 2023/05/26, 20:34:05 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Asus X75V
« Reactie #39 Gepost op: 2023/05/26, 23:40:41 »
Mail van een POP account staat in Thunderbird standaard in de Lokale mappen.
Het eenvoudigst:
Zet in je POP account het automatisch ophalen van mail uit.
Maak een nieuw IMAP account met hetzelfde mail adres en paswoord als het pop account.
Als je hierin dan mail kunt zenden en ontvangen, kun je het POP account verwijderen.
De mail in je Lokale mappen blijft gewoon staan.
Als je bepaalde mail uit de Lokale mappen wil synchroniseren met andere machines met IMAP, verplaats of kopiëer je deze mail naar een map onder je IMAP account.
Let op de eventuele begrenzing van opslagruimte op de e-mail server en ruim niet meer van toepassing zijnde mail op, ook spam en de prullenbak.
400.000 mailtjes (praktijkvoorbeeld) ga je nooit meer lezen.............

Dus EERST de oude portable met POP aanpassen en de gewenste oude lokale mail(mappen) verplaatsen/kopiëren naar IMAP.
Als dat veel mailtjes zijn kan dat erg lang duren, de snelheid van sommige mail providers is als die van een oud telefoonmodem.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline yvja

  • Lid
Re: Asus X75V
« Reactie #40 Gepost op: 2023/05/27, 15:53:09 »
Jammer genoeg zeg ik nu, dat ik er niet eens bij kon komen. Een speciale versleuteling van de provider Ziggo.

Daarvoor zijn wij dus dan maar naar de Ziggo Winkel gegaan en gelukkig was het deze keer niet echt druk.
Ongeveer een uurtje was de man van Ziggo er bezig mee, maar daarna was alles weer toegangkelijk, met ook wel weer een aangepast wachtwoord.
Die man in de ziggo-stand in de Mediamarkt, had dus ook geen goed idee daarover, want hij zij dat het wachtwoord zonder extra teken, niets uit zou maken, maar... dat deed het dus wel!

Want... het wachtwoord was op zich dan wel juist, alleen ontbrak er alleen een extra teken bij. Zoals ik altijd ook doe met mijn wachtwoorden.
Daarna was het opgelost en de reden, waarom Ziggo dat niet juiste wachtwoord niet eens wil accepteren!

Bedankt voor al jullie steun in deze, want daaraan heeft het zeker ook niet gelegen!

Re: Asus X75V
« Reactie #41 Gepost op: 2023/05/28, 21:41:52 »
Goed dat het opnieuw lukken wil.
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.