Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: flexubunt live cd inlog probleem en hoe mijn xp documenten kan redden  (gelezen 792 keer)

Offline Elles

  • Lid
Hallo

heb een een flexbuntu live cd liggen....mijn eenige live cd van linux.
booten op deze cd gaat goed..tot dat ik me moet in loggen zie keurig een venster waar ik een naam en wacht woord moet typen.....en die heb ik niet...
hoe kan ik dit oplossen?
deze pc heeft nooit op een linux distrubutie gedraait.
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp

Offline Rulus

  • Lid
flexubunt live cd inlog probleem en hoe mijn xp documenten kan redden
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/13, 21:39:38 »
De gebruikersnaam is 'fluxbuntu' en het wachtwoord is 'livecd' (beiden intikken zonder de aanhalingstekens). Ik heb verder niet genoeg ervaring met Fluxbox om je gedetailleerde informatie te geven hoe je aan de slag moet.

edit: Ik moet beter leren lezen ;)

Offline Elles

  • Lid
flexubunt live cd inlog probleem en hoe mijn xp documenten kan redden
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/13, 21:46:09 »
Citaat van: Rulus
De gebruikersnaam is 'fluxbuntu' en het wachtwoord is 'livecd' (beiden intikken zonder de aanhalingstekens). Ik heb verder niet genoeg ervaring met Fluxbox om je gedetailleerde informatie te geven hoe je aan de slag moet. Je kan ook altijd de normale Ubuntu live cd gebruiken, die is misschien vertrouwder :)
Hallo rulus
bedankt voor je info!
daar kom ik een eind mee!!

ja ik weet dat ubuntu beter is..maar ik heb hem niet en kan hem ook niet brander omdat ik geen brander hebt...(wel op mijn defecte pc)
kan ik dit ook via fluxbuntu die  ubuntu live usb kan maken?
in mijn brander zit namelijk de fluxubuntu live cd...
zo ja dan hoor ik graag hoe ik via ubuntu mijn documenten kan redden!
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp

Offline Rulus

  • Lid
flexubunt live cd inlog probleem en hoe mijn xp documenten kan redden
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/13, 21:48:29 »
Met Fluxbuntu moet het redden ook wel lukken hoor, ik kan je alleen geen instructies geven :) Iemand anders waarschijnlijk wel. Van een Fluxbuntu live cd kan je geen Ubuntu live cd maken.

Offline Elles

  • Lid
flexubunt live cd inlog probleem en hoe mijn xp documenten kan redden
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/13, 21:52:46 »
Citaat van: Rulus
Met Fluxbuntu moet het redden ook wel lukken hoor, ik kan je alleen geen instructies geven :) Iemand anders waarschijnlijk wel. Van een Fluxbuntu live cd kan je geen Ubuntu live cd maken.
ik bedoel..dat ik via flexubuntu destop (hoe dat mag heten) het internet op...daar een een linux usb start ding maken...
(merkte te laat dat mijn vraag iets aangepast moest worden...en heb dat net gewijzicht..maar je was me net een stapje voor)

opnieuw mijn dank voor je snelle Reactie!


hier zet ik een slotje op..stel mijn vraag opnieuw zodat de titel duidelijker word!
om in fluxbuntu te komen is gelukt!
Linux leek  wil graag makkelijke uitleg (en geen Engels talig site)
dual boot Mint 8 en xp