Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost]Monitor wordt als laptop scherm herkent, in nvidia settings wel  (gelezen 2018 keer)

Voorheen werd er onbekend scherm vermeld in "Schermen", nu dus als laptop. In nvidia-settings wordt mijn acer monitor wel juist herkent. Is dit op te lossen dat wel de juiste monitor herkend wordt? Of is dit een foutje in 12.04?


« Laatst bewerkt op: 2012/07/18, 23:46:03 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Probeer de allerlaatste Nvidia-driver eens middels een PPA.

Probeer de allerlaatste Nvidia-driver eens middels een PPA.

Ter aanvulling: http://www.upubuntu.com/2012/07/install-nvidia-linux-display-driver.html

Die werkt perfect hiero :) Heb geen last meer van performance issues sinds ik die heb geïnstalleerd.

Cumulus 007 en Vistaus mijn hartelijke dank, met de nieuwe driver wordt de monitor juist weergegeven. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Cumulus 007 en Vistaus mijn hartelijke dank, met de nieuwe driver wordt de monitor juist weergegeven. :)

Graag gedaan, mooi dat het nu wel goed werkt! :)

Niks mis met de bèta-driver, werkt als een zonnetje hier en bij Gijs dus zal bij jou ook prima werken, neem ik aan :)

Grappig, want hier in Mint 13 is dat ook zo maar het werkt verder prima!
Geen idee of ik dan de nieuwste driver moet doen via een ppa. (ook omdat er zelfs wordt aangegeven dat het een beta versie is)
Als het toch goed werkt, alleen zie je dus bij monitor laptop staan. Maar ja, als dat alles is.
Bij mij in Mint 13 is het ook geen probleem. En als daar wel de juiste benaming staat, stoort het mij dat het in Ubuntu ook niet zo is. Of het verder nu wel werkt.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Ik kijk er niet vaak naar, alleen om te kijken of de resolutie goed staat  of als ik twee beeldschermen aansluit om deze te positioneren.
Men raad vaak dubieuze PPA's af hier, maar ik werk vaker met PPA's, tenzij ze mij erg dubieus overkomen. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline grubuntu

  • Lid
Heb de installatie gedaan, maar ik heb nu geen schermen meer! 12.04 start op in tekstmodus en zegt geen screens te kunnen vinden.
Hoe krijg ik dat weer goed?

Opstarten in de recovery mode, tweede regel in Grub, staat er ook bij. Dan kiezen voor de veilige modus, eenmaal opgestart kan je de juiste driver installeren.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline grubuntu

  • Lid
Heb ik geprobeerd, maar dat levert de volgende tekst op (Xorg.failsafe.log) :

Kan gelukkig wel met een oudere kernel opstarten. Maar handig is het niet.

Offline grubuntu

  • Lid
OPGELOST

Heb een nieuwe installatie van de nVidia-driver gedaan en kreeg nu versie 304.48 ingeladen en geïnstalleerd. Dat was 404.22. En nu werkt alles weer naar behoren.
Ook herkent ubuntu nu beide schermen.

Maar "separate Xscreen" krijg ik nog niet voor elkaar.
Ik zie dat als van later zorg. Voorlopig kan ik vooruit.