Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2e monitor aansluiten?  (gelezen 17214 keer)

Offline DJ-jerry

  • Lid
Re: 2e monitor aansluiten?
« Reactie #25 Gepost op: 2011/05/03, 20:06:37 »
@Scormen

nee gewone desktops. het zal inderdaad wel een meegeleverd splittertje zijn.

@topgear

nee, je kan gewoon beeldscherm 1 of 2 rechts of links zetten, mirror kan ook maar ook gewoon 2 apparte schermen. als je in powerpoint aangeef dat de presentatie op het 2e scherm (beamer) moet doet ie dat netjes.

Re: 2e monitor aansluiten?
« Reactie #26 Gepost op: 2011/05/03, 21:01:51 »
Het is vrij logisch dat dit kan bij een laptop.
De ingebouwde monitor zit reeds aangesloten op een uitgang van de VGA kaart en de 2e uitgang van de VGA kaart word naar buiten gebracht met een stekker.
Dus zodra je daar een monitor op aansluit kan je dmv de geinstalleerde driver kiezen of je op beide schermen hetzelfde wilt zien of niet.

Voor Linux geld wederom dat je deze functie kan gebruiken door een 2e proces aan te maken voor de 2e monitor.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: 2e monitor aansluiten?
« Reactie #27 Gepost op: 2011/05/04, 04:43:55 »
Je kan wel vol blijven houden maar je kan mij er niet van overtuigen, want ik weet zeker dat het je niet gaat lukken.

Als je 1 signaal splits naar 2 of 3 of 10 signalen zul je bij de opgesplitste signalen hetzelfde zien als wat het basis signaal is.

Ik werk met deze simpele splitters en met professionele splitters die 10 of meer uitgangen hebben.
En of het nu beeld of geluid is maakt niet uit, wat je erin stopt komt er weer uit.
Je kan onmogelijk op 1 kabel zowel het beeld van desktop 1 als desktop 2 gooien en dat uitsplitsen naar 2 monitoren.

Met een VGA kaart zoals niekn voorstelt kan dat wel, zowel in windows als in Ubuntu, in deze laatste maak je een 2 proces aan waar je een ander beeld signaal op kan versturen.

Dan zou ik zeggen, succes met het uitgeven van ¥ 99,050 aan video kaart met 2 VGA poorten.
Als je overtuigd wilt worden, leen even zo'n splitter, sluit het aan, en (indien toch nodig) pas je even de configuratie aan (is meestal niet nodig, althans, ik hoefde het nooit te doen).

Offline niekn

  • Lid
    • omega-xis
Re: 2e monitor aansluiten?
« Reactie #28 Gepost op: 2011/05/04, 09:33:05 »
je kunt al zien dat freakoftheday al helemaal is ingeburgerd in japan! ze komt nu al met yen op de proppen (100 yen = 84 eurocent volgens: http://money.technetium.be/interactive.htm)

maar even ontopic, je hoeft niet per-sé een videokaart te kopen met 2 uitgangen. ga eens langs bij de rommelmarkt, de kringloopwinkel (of bij mij  XD). daar zit meestal wel iets tussen van een TV-out kaart. trouwens nieuwere videokaarten hebben automatisch meer uitgangen, mijn NVIDIA 9600GT heeft bijvoorbeeld 1X VGA, 1X DVI en 1X HDMI 3.2
ik heb daar wel eens 2 monitoren op aangesloten (VGA+DVI) maar dat was niet zo'n succes... :| (het werkte wel, maar was onhandig bij sommige programma's en spellen)

Re: 2e monitor aansluiten?
« Reactie #29 Gepost op: 2011/05/04, 16:38:34 »
ze komt nu al met yen op de proppen
Wie nog meer dan?
Ik ben een dude.