Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: schermresolutie  (gelezen 568 keer)

Resistance

  • Gast
schermresolutie
« Gepost op: 2008/01/02, 20:54:45 »
Hallo!

Ik zou eigenlijk mijn teleurstelling en frustratie willen beschrijven bij de vele moeilijkheden die ik al gehad heb met Ubuntu, maar dat ga ik niet doen. Ik heb namelijk een concrete vraag, die ik zo kort mogelijk probeer te stellen:

Een vriend die goed weet wat hij doet heeft Ubuntu voor mij geherinstalleerd. Geen toeters, geen bellen. Ik haalde mijn PC bij hem op en sloot hem aan. Ik merkte dat de scherpte van de karakters op het scherm toch niet zo goed was, en ik keek naar de instellingen. Ik merkte dat er een "plug & play" monitor stond vermeld. Ik heb een Samsung 225BW, en ik vond het een goed idee om ook effectief die monitor in te stellen. De schermresolutie werd door deze setting aangepast, en het systeem zei dat ik moest uitloggen. Nadat ik dat gedaan had, startte Ubuntu niet meer correct op: na het invullen van naam + paswoord, reboot hij telkens, zonder dat ik nooit echt terug in Ubuntu kom. Linux heeft welgeteld 20 minuten gewerkt, voor ik terug naar af kon...

Hoe kan ik dit oplossen? Is er een mogelijkheid die schermresolutie terug te veranderen? Maar hoe, want ik kan niet opstarten in Ubuntu? Is er een mogelijkheid via de recovery mode? Hoe leg ik dat aan boord?

Alvast heel erg bedankt voor het advies!

Offline siegi

  • Lid
schermresolutie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/02, 20:58:22 »
Rechts onder je inlogscherm staat opties.
Klik hierop en kies voor sessies.
Vink gnome veilige modus aan.
En log in.