Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu  (gelezen 9379 keer)

Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #25 Gepost op: 2011/06/07, 01:31:59 »
@glupperd68, iedereen mag kritiek hebben, maar dit was puur gal spuwen. Tja en dat Unity niet bij iedereen lekker loopt is bekend. Van het andere systeem weet ik ook nog wel een paar leuke versies op te noemen, ME en Vista werden ook niet bepaald door iedereen met gejuich ontvangen. Persoonlijk ben ik van mening dat wanneer je je problemen op een normale manier had gepost in het forum, dat er genoeg leden zijn om je te helpen.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #26 Gepost op: 2011/06/07, 08:53:57 »
@glupper68, Ubuntu is niet de enige Linux-distro (als je je verplicht voelt om terug te keren naar Windows). Er zijn er zo'n 600, dus keuze genoeg. Als ik een tip mag geven: probeer eens Mint of OpenSuse, die zijn heel degelijk en behoren tot de grootste distro's in Linuxland.

Succes  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline JvH

  • Lid
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #27 Gepost op: 2011/06/07, 09:31:03 »
Tja, je kan altijd bij de LTS blijven of je neemt Linux Mint.
Die vlieger gaat helaas niet altijd op :(
De ATI-driver werkt onder 10.04 bijv. niet echt lekker samen met Compiz. Erg lastig als je dat wel nodig hebt voor je vergroting.
En in 11.04 is de performance van de ATI-driver zo slecht bij mij dat dat voor mij ook geen optie is.
Ik zou dus eigenlijk naar 10.10 moeten, wat ik wel jammer vind. Ik zou ook liever bij de LTS blijven.

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #28 Gepost op: 2011/06/07, 10:10:34 »
Tja, je kan altijd bij de LTS blijven of je neemt Linux Mint.
Die vlieger gaat helaas niet altijd op :(
De ATI-driver werkt onder 10.04 bijv. niet echt lekker samen met Compiz. Erg lastig als je dat wel nodig hebt voor je vergroting.
En in 11.04 is de performance van de ATI-driver zo slecht bij mij dat dat voor mij ook geen optie is.
Ik zou dus eigenlijk naar 10.10 moeten, wat ik wel jammer vind. Ik zou ook liever bij de LTS blijven.

ik heb hier hetzelfde, op mijn huidige laptop werkt atm geen enkele Linux distro die ik zou willen draaien ik ben dus verplicht te wachten op wat de nieuwe versie gaat brengen... geen probleem mee, ik werk lang genoeg met linux om te weten dat er vroeg of laat een oplossing komt.

@glupperd68  niets van aantrekken het is maar een enkeling alleen zou het forum beheer hier toch wat strenger mee om kunnen gaan..dergelijke reacties zijn geen reclame voor ubuntu.nl

Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #29 Gepost op: 2011/06/07, 10:38:56 »
Valt me tegen dat iemand die vanaf versie 6 met Ubuntu werkt, bij 11.04 opeens het bijltje er bij neer gooit. Misschien hardware problemen?
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #30 Gepost op: 2011/06/07, 10:45:42 »
Nu Sprokkel, je zal met een W7 (wat ik vermoed dat je gaat draaien) ook wel mogen uitkijken; met de lancering van SP1 voor dat systeem weet ik dat er heel veel mensen waren met een TOTALE crash. Om te zeggen dat een ander OS probleemloos zou zijn .... denk er maar eerst even over na !

En zoals gezegd, Ubuntu is maar een versie van Debian, misschien brengt Mint (met die Burg loader) meer soelaas.

Of onze goede oude vertrouwde Suse, is zeker een goede optie om eens een ander OS uit te proberen !
Debian zelf, tja, dat hangt van je ervaring af of je er goed mee kan werken.

Ik persoonlijk draai (thuis) 3 OS - en, en ik heb ook een probleempje gehad met de 10.04 versie, maar een nieuwe installatie kost me slechts 2 uren tijd (volledig) dus ........ Mijn W systeem draait ook probleemloos, maar telkens er updates zijn houd ik mijn hart vast (vooral die updates van het .net systeem)

PS ik werk op mijn hoofdlaptopje ook met een USB-klavier en dat werkt FEILLOOS !

Waarom niet met 2 pc's werken met verschillende OS-en ? Steek ze in een netwerk en beheer je data over dat netwerk.

Edit dus het is niet voor Sprokkel maar voor ..... nu ben ik die naam weer vergeten (dementie ???)
« Laatst bewerkt op: 2011/06/07, 11:35:25 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

DarkEra

  • Gast
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #31 Gepost op: 2011/06/07, 10:55:16 »
Valt me tegen dat iemand die vanaf versie 6 met Ubuntu werkt, bij 11.04 opeens het bijltje er bij neer gooit. Misschien hardware problemen?

Daar zat ik ook al aan te denken dat het eventueel hardware problemen zouden kunnen zijn.

Maar goed, we kunnen er lang en breed op door gaan, veel nut heeft het toch niet. De TS heeft zijn keuze gemaakt het is voor 'm opgelost.


DarkEra

  • Gast
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #32 Gepost op: 2011/06/07, 10:56:48 »
Nu Sprokkel,

In het verkeerde topic gepost? Ik zie hier geen Sprokkel anders....  XD :D

Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #33 Gepost op: 2011/06/07, 11:32:22 »
ow sorry ! XD XD was daarvoor even in een ander topic bezig vandaar de verwarring .... Mijn excuses.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline MKe

  • Lid
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #34 Gepost op: 2011/06/07, 11:43:43 »
Weer zo'n nutteloos draadje. Komt veel te vaak voor, bijna net zo irritant als Windows-bashen:
Eerst je gal spuien zonder in detail te vertellen wat precies het probleem is, dan kwaad worden omdat mensen (terecht) vinden dat je een nutteloos draadje hebt geopend.
Wil je stoppen met Ubuntu: boeit mij niet. Lekker doen. Het staat iedereen vrij. Waarom moet je dat eerst hier komen vertellen? Wat is het nut? Ik ben het eens met de opmerking dat 11.04 veel problemen heeft, maar dat is toch algemeen bekend? Begrijp me goed, je mag best kritiek hebben, maar opbouwende kritiek dan wel. Dit leidt tot niets. Persoonlijk vind ik 11.04 ook erg slecht.

Voor de TS, je had kunnen kiezen uit de volgende (combinatie van?) mogelijkheden die veel beter zijn:
1. Je problemen posten op het Forum en kijken of iemand je ermee kan helpen
2. Bugs melden op Launchpad
3. Overstappen op een nieuw OS zonder problemen.

Voor veel mensen is dat blijkbaar te lastig.

Offline JvH

  • Lid
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #35 Gepost op: 2011/06/07, 13:33:16 »
Citaat van: femke98
Als het niet zou werken, dan kan je:
1. naar een oplossing zoeken
Ben daar al druk mee bezig geweest. Maar het gaat mijn pet gewoon te boven. Vond het al heel wat dat het me was gelukt de driver van de ATI-site handmatig te installeren.

Citaat van: femke98
2. naar een andere distro gaan kijken, bijv. Linux Mint
Ik heb Ubuntu niet alleen om het OS gekozen, maar ook om de community eromheen. Daarbij zou ik toch verwachten dat de meest gebruikte distro icm een van de grote jongens in videokaartenland toch op z'n minst een voor de hand liggende keuze zou zijn.

Citaat van: femke98
3. teruggaan naar waar je vandaan komt, Windows dus.
Ik wijk de laatste tijd inderdaad weer vaker uit naar Windows. En dat vind ik jammer, want ik draag het project Ubuntu een warm hart toe.

Citaat van: femke98
Dat ATI nog altijd niet lekker werkt onder Ubuntu, is toch algemeen bekend.
Of je zet er een Nvidia kaartje in als je die van iemand over kan nemen of zo. Ik bedoel, je kan het zo moeilijk maken als je zelf wilt, maar ook makkelijker.
Jammer genoeg heb ik mijn ATI-kaart net gekocht voor ik aan mijn Ubuntu-aontuur begon. En ik vind 'm toch te duur, en in Windows te goed werken, om afstand van te doen.

Citaat van: femke98
Maar blijven zeuren dat het niet werkt, lost niets op.
Ik stoor me behoorlijk aan het woordje 'zeuren'. Die vergroting een reëel probleem voor mij.

Maar goed, het enige punt dat ik wilde maken is dat terugkeren naar 10.04 over het algemeen de slimste keuze is, maar dat dat ook niet altijd de beste oplossing is.

Offline maarth

  • Lid
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #36 Gepost op: 2011/06/07, 13:43:02 »
je kan soms weleens de haren uit je hoofd trekken als het niet lukt,en als je na een dag gekloot te hebben het nog steeds niet werkt dan kan ik begrijpen dat je je weleens wil afreageren.

Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #37 Gepost op: 2011/06/07, 13:50:16 »
Ook dat kan in een topic waarin je je gal spuwt....en vervolgens je genomen stappen vertelt, mededeelt welke uitvoer die je kreeg en of iemand een mogelijke oplossing weet. Het hoeft niet zo.

DarkEra

  • Gast
Re: Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #38 Gepost op: 2011/06/07, 16:00:51 »
Maik, je screenshots kan je zo in Etalage planten, want ik vind het best fraai  ;)

Stond ie geloof ik al tussen toen ik nog Debian draaide als ik me niet vergis.  ;)

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #39 Gepost op: 2011/06/07, 16:44:55 »
Citaat
Ik ben geen windows fan met al zijn beveiligingstoestanden maart het loopt wel gewoon goed. Ook met enkel maar freeware programma's wat er in vergelijking met linux software er veel beter uit ziet en meer mogelijkheden heeft.

Op windows loopt alles goed? Gebruik je windows 7? Dan lijkt mij de hardware niet stuk te gaan of te zijn; immers daar draait alles klaarblijkelijk goed, en ook moeten je specs behoorlijk zijn, want anders draait windows 7 ook niet lekker.
Wat mij opvalt is dat unity veel eist van een doorsnee computer, dat is een stijlbreuk, immers ubuntu draaide vaak heel lekker op wat oudere computers, met wat minder geheugen. Op 512mb geheugen draait 11.04 met unity al niet erg lekker: mijn ervaring he. Verder is er op een tweede niveau sprake van een stijlbreuk, gnome is verlaten. Mind! je kunt altijd nog gnome classic zonder spec. effecten gebruiken. Ubuntu laat daar gelukkig nog een opening.
Dus op mijn oude lap draai ik nu 11.04 classic zonder desktop effecten. Main computer: unity
Derde stijlbreuk die feitelijk met de invoering van grub2 begon, is het onaffe van bepaalde elementen. Unity is gewoon niet stabiel, dat maakt deze versie haast een testversie. Men stopt betaspul in finale versies.
Het belang van LTS versies wordt door deze drie stijlbreuken alleen maar groter, en canonical legt zichzelf een zware druk op, om deze versies zeer stabiel te maken en te houden.

DarkEra

  • Gast
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #40 Gepost op: 2011/06/07, 17:06:29 »
Verder is er op een tweede niveau sprake van een stijlbreuk, gnome is verlaten. Mind! je kunt altijd nog gnome classic zonder spec. effecten gebruiken. Ubuntu laat daar gelukkig nog een opening.

Gnome is niet verlaten, Unity is alleen een shell daar boven op. Een combinatie van Gnome en Unity vormt het geheel wat we nu zien. Wat wel "verlaten" is, enigzins toch in 11.04, is de gnome classic stijl. (Ik denk dat je het zo bedoelde). Maar zoals je aan geeft is deze nog "oproepbaar" 11.04 via Sessie menu in het Login scherm.

Vanaf Ubuntu 11.10 kan je zeggen dat er een verdere stijlbreuk plaats vind want dan is er geheel geen Gnome Classic meer te verkrijgen als fallback, daar komt Unity 2D met QT voor in de plaats. Dus de opening die Ubuntu in 11.04 laat is dan weg. :)
« Laatst bewerkt op: 2011/06/07, 17:08:46 door Maik »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #41 Gepost op: 2011/06/07, 18:09:45 »
De TS heeft al [opgelost] in de titel gezet... *hint*  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

DarkEra

  • Gast
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #42 Gepost op: 2011/06/07, 18:34:18 »
Dan gooi 'm op slot van mijn part.  ;) =D

Offline JvH

  • Lid
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #43 Gepost op: 2011/06/08, 09:41:46 »
Citaat van: femke98
Geldt ook voor JvH, die zegt dat het allemaal zijn pet te boven gaat, maar heb je hulp gezocht en vraag je dan ook of ze het willen uitleggen in normale taal of zelfs met screenshot of zo? Ik bedoel, we willen allemaal wel helpen hoor.
Voordat ik ertoe overga een topic te openen zoek ik eerst in documentatie en op het internet en op fora (forums?), waaronder dit forum, naar oplossingen voor mijn probleem.
Als het op vergroting in Ubuntu aankomt, is de documentatie moeilijk te vinden, en enorm summier. Of ik zoek helemaal verkeerd natuurlijk...
Hier en daar ben ik ook wat draadjes tegengekomen over de standaard vergrotingssoftware in Ubuntu (Orca), maar die liepen allemaal erg snel vast. Soms was er überhaupt geen reactie gekomen op het bericht van de TS.
Dus vandaar dat ik betwijfel of het nut heeft om daar weer een nieuw draadje over te beginnen.

Citaat van: femke98
... maar ik had dat even tegen de TS en niet tegen jou. tenzij je allebei bent. Wink
Nee, ik ben een nette jongen :)

Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #44 Gepost op: 2011/06/08, 18:50:57 »
winers en al dat soort gespuis blief ik niet

als je een probleem hebt stel je een vraag zodat wij mee kunnen denken. de TS komt niet op dat idee, maar ******* er op los en geeft af op Ubuntu.

Zal ik eens zo'n topic maken op helpmij.nl? (het windows forum bij uitstek) Daar wordt je gelijk perma afgezeikt zodat je nooit meer terug durft te komen (en kan komen wegen ip blokkade).
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline Xarvaz

  • Lid
    • Foto Blog
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #45 Gepost op: 2011/06/08, 19:11:48 »
dit is gewoon geen manier om met mensen om te gaan die het even gehad hebben en of het gewoon niet meer zien zitten, niet iedereen sluipt dan weg en moet het even van zich afschrijven en om ze dan maar  tot gespuis te benoemen ..

gooi dit draadje aub dicht  >:(

Offline heir4c

  • Lid
Re: [opgelost] Even weer helemaal gehad met Ubuntu
« Reactie #46 Gepost op: 2011/06/08, 19:13:54 »
(Edit: was ik juist van plan)

[Moderator-Edit]
Zullen we dit ook maar een slotje geven zeker? 4 pagina's lang ieder zijn gedacht even kunnen zeggen...
De TS heeft een besluit genomen, ook al kon dat op een andere manier aangebracht worden en evt. om hulp gevraagd worden. Bedankt aan allen die op een waardige manier gereageerd hebben.
[/Moderator-Edit]
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu