Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwsgierig naar openSUSE 11.2 met KDE 4.3?  (gelezen 3301 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Nieuwsgierig naar openSUSE 11.2 met KDE 4.3?
« Gepost op: 2009/10/05, 11:55:33 »
Voor iedereen die nieuwsgierig is naar de bèta (Milestone 8 ) van openSUSE 11.2 met KDE 4.3:
http://blogs.zdnet.com/perlow/?p=11243

Inclusief filmpje. De moeite waard!

Ik moet zeggen: ook al ben ik een Gnome-liefhebber, Suus 11.2 met KDE 4.3 ziet er wel enorm mooi uit.... Ik kom in de verleiding om KDE 4.3 straks, wanneer de definitieve versie uitkomt van Suus 11.2, ook te gaan proberen.  :)

Offline peter10

  • Lid
    • Mijn Hyve
Re: Nieuwsgierig naar openSUSE 11.2 met KDE 4.3?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/05, 14:01:01 »
11.1 met KDE 4.1.3 was ook een prima ding, maar had behoefte aan nog wat bijschaven. Ik ga zeker mijn openSUSE installatie upgraden als die versie uit is. :)

Re: Nieuwsgierig naar openSUSE 11.2 met KDE 4.3?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/06, 20:20:59 »
Eens kijken of Milestone 8 wel wil installeren, 7 wilde niet (zie andere topic). Heb op dit moment 11.1 draaien met KDE 4.4dev, die wil ik vervangen door 11.2 met KDE 4.4dev

Offline woteb

  • Lid
Re: Nieuwsgierig naar openSUSE 11.2 met KDE 4.3?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/06, 20:36:27 »
Ik ben wel eens benieuwd of je met openSuSE ook een blokkendoos-installatie kunt uitvoeren, en zo ja hoe? Want standaard Gnome en KDE vind ik erg basaal, log en een heleboel 'overkill' als je het niet allemaal gebruikt. Laatst bijv. op school een netinstall van OpenSuSE uitgevoerd, dan wil dat persé in een domein worden opgenomen. En dat wil ik nu net niet hebben.
Ik heb (nog recenter) even de Gnome en de KDE Live CD versie van 11.1 eens opgehaald en gedraaid, maar ik ben dáár niet van ondersteboven. Ubuntu en vooral Linux Mint draait dan veel sneller, vooral de XFCE versies hiervan. Eigenlijk (en dat is mijn persoonlijke mening) waan ik mij bij OpenSuSE altijd een beetje in een Windowsomgeving. Maar dat is mijn persoonlijke mening, qua stabiliteit is het natuurlijk t.o.v. Windows superieur.
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Re: Nieuwsgierig naar openSUSE 11.2 met KDE 4.3?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/06, 21:43:32 »
@woteb: 11.2 is een stuk sneller geworden, althans dat heb ik gelezen. Hoe je een netinstall doet... ik denk met de Mini CD, zoals jij met 11.1 deed, en dan ipv de pakketten van GNOME of KDE, kiezen voor een andere desktop zoals openbox bijvoorbeeld. Zit gewoon in de default repo's van openSUSE. Of, als dat niet werkt, gewoon voor GNOME gaan en dan via GNOME een andere desktop installeren.

Re: Nieuwsgierig naar openSUSE 11.2 met KDE 4.3?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/10/06, 21:45:45 »
Ik ben wel eens benieuwd of je met openSuSE ook een blokkendoos-installatie kunt uitvoeren, en zo ja hoe? Want standaard Gnome en KDE vind ik erg basaal, log en een heleboel 'overkill' als je het niet allemaal gebruikt. Laatst bijv. op school een netinstall van OpenSuSE uitgevoerd, dan wil dat persé in een domein worden opgenomen. En dat wil ik nu net niet hebben.
Ik heb (nog recenter) even de Gnome en de KDE Live CD versie van 11.1 eens opgehaald en gedraaid, maar ik ben dáár niet van ondersteboven. Ubuntu en vooral Linux Mint draait dan veel sneller, vooral de XFCE versies hiervan. Eigenlijk (en dat is mijn persoonlijke mening) waan ik mij bij OpenSuSE altijd een beetje in een Windowsomgeving. Maar dat is mijn persoonlijke mening, qua stabiliteit is het natuurlijk t.o.v. Windows superieur.

Je hebt tegenwoordig de site susestudiohttp://www.susestudio.com/ Hier kan je volledig je eigen Opensuse distro maken(moet je wel verplicht een account er hebben) Echt blokkendoos-installatie lijkt het me niet omdat, als je bepaalde programma's selecteert of je desktopomgeving, standaard al voor je de zogeheten depencies selecteert. Verder vind ik het wel handig. Als je een versie "gebouwd" hebt kan je er een iso , virtual image(vmware of Xen) of  een image voor USB ervan laten maken.
"I may not have ended up where I intended to go, but I think I ended up where I intended to be" Douglas Adams
8834 http://ubuntucounter.geekosophical.net/
Acer Aspire 7116: Ubuntu 10.04+Windows Vista Home Premium
PCs: Fedora 13, Ubuntu 10.10 en Windows 2000 professional(3 pcs)