Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: dvd -> iso  (gelezen 1484 keer)

Offline Bloom

  • Lid
dvd -> iso
« Gepost op: 2010/12/14, 16:57:05 »
Dag,

Ik heb onlangs een Netgear EVA 9100 streamer bij Ibood gekocht en begin daar al flink spijt van te krijgen.
Bij wijze van test heb ik een aantal dvd's met gewoon rechtsklikken in Gnome weggeschreven als een ISO op mijn NAS. Daar gebruikt hij dan Brasero voor.
De meeste van die ISO's spelen niet af in de Netgear. Hij begint er wel aan, maar alles hapert en stoot. Geen fatsoenlijk beeld of geluid. Andere ISO's spelen perfect af, zonder enig probleem.
Als ik de dvd's waarvan de iso niet werken met behulp van DVDFab onder Windows omvorm tot ISO, blijkt de Netgear ze wél te lusten. Ik heb GnomeBaker geprobeerd: Netgear wil niet. Ik heb dd geprobeerd: Netgear wil niet.
Hamvraag: met welke dvd-iso-ripper onder Linux kan ik een iso produceren die die vermaledijde Netgear altijd zal afspelen???

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
Re: dvd -> iso
« Reactie #1 Gepost op: 2010/12/14, 17:12:19 »
Het blijft blind gokken of een ander programma wel werkt, maar ik heb zelf goede ervaringen met k9copy. Er zit een 'assistent' bij, die je door het proces heen leid.

Ik heb trouwens wel een vermoeden: waarschijnlijk herencodeert DVDFab de bestanden ( dat maakt ze waarschijnlijk wat kleiner ), waardoor ze opeens wel afspelen. Die optie zit ook in k9copy, dus probeer dat eens.

Re: dvd -> iso
« Reactie #2 Gepost op: 2010/12/16, 21:41:29 »
Veronderstel dat je je bestanden in DVD formaat op de schijf hebt, d.w.z., in een directory waarin zich een VIDEO_TS en AUDIO_TS folder bevindt, met in de VIDEO_TS folder de vob en andere bestanden. Veronderstel dat die folder "dvd" noemt (in het voorbeeld is de volledige padnaam /home/bloom/movies/dvd/), dan kan je er een ISO van maken met
mkisofs -dvd-video -o movie.iso /home/bloom/movies/dvd/
Deze ISO kan je eventueel dan branden met bijvoorbeeld brasero.
« Laatst bewerkt op: 2010/12/16, 21:44:13 door JPaulus »
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline Bloom

  • Lid
Re: dvd -> iso
« Reactie #3 Gepost op: 2010/12/16, 23:41:08 »
Nee, werkt allemaal niet. mkisofs had ik ook al geprobeerd. En DVDFab via Wine en ingesteld op DVD9 levert 1:1 iso's af die wel afgespeeld worden door de Netgear, dus doe ik het voorlopig maar zo.

Offline aartje

  • Lid
Re: dvd -> iso
« Reactie #4 Gepost op: 2010/12/17, 09:14:35 »
Dag,

Hamvraag: met welke dvd-iso-ripper onder Linux kan ik een iso produceren die die vermaledijde Netgear altijd zal afspelen???
Eenvoudig de bestanden ovehevelen lijkt me niet (altijd) de juiste weg. Je kan problemen
met de CSS-encryptie krijgen. Wat je wel kan doen is dvddecrypter gebruiken (onder wine), die decrypt
de dvd en zet alles in een (waarschijnlijk) wel te gebruiken VIDEO_TS folder.
Ik gebruik persoonlijk DVDdecrypter 3.5.4.0
Maar ik weet natuurlijk niet zeker of dit het oplost, ik heb een Asus HDP-R1 mediaserver en geen Netgear.