Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: socks5 proxy  (gelezen 398 keer)

socks5 proxy
« Gepost op: 2018/06/11, 16:59:33 »
Om maar direct met de deur in huis te vallen : ik kom in FF iets over socks5 proxy tegen en ben aan het zoeken wat dit nou eigenlijk precies is, maar snap er geen hout van  :|

In FF kom ik onder preferences > general > network proxy > settings oa de opties 'use system proxy settings tegenĀ“ , maar je kunt ook kiezen voor 'manual proxy configuration' en dan een socks host instellen.

Is er iemand die mij wellicht  kort en vooral duidelijk kan uitleggen wat ik hier kan instellen en waarom ik voor handmatige instellingen zou kiezen. Het blijft abacadabra voor dit heerschap =D

Alvast bedankt namens deze socks5proxybeet.
Een boek doet het altijd...

Offline bschelst

  • Lid
Re: socks5 proxy
« Reactie #1 Gepost op: 2018/06/11, 19:57:47 »
als je systeem settings gebruikt, maak je gebruik van de settings welke je sowieso ergens anders ingegeven hebt :) (in gnome settings, in kde settings, I don't waar nog allemaal tegenwoordig)
ik gebruik altijd manuele settings.

Re: socks5 proxy
« Reactie #2 Gepost op: 2018/06/12, 16:16:23 »
Maar wat is nou in simpele woorden het verschil tussen auto en manueel? Wat stel ik nou eigenlijk in?
Een boek doet het altijd...

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: socks5 proxy
« Reactie #3 Gepost op: 2018/06/12, 18:37:53 »
Als je geen idee hebt wat een socks5 proxy is, dan heb je die ook niet nodig. Die instelling kan je gewoon op automatisch laten staan of leeg laten.