Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: libreoffice nederlands instaleren  (gelezen 384 keer)

Offline krogtwil

  • Lid
libreoffice nederlands instaleren
« Gepost op: 2018/01/18, 13:29:55 »
Eergisteren,16 januari 2018, heb ik lubuntu opgewaardeerd naar de nieuwste versie (17.04 geloof ik) Nu blijkt dat LibreOffice van het Nederlands naar het Engels is overgezet. Ik  probeerde dir, via het software centrum te veranderen, maar ook daar was slechts een Engelse versie beschikbaar in losse pakketten en dus niet het totaalpakket in één. Toen heb nu alle weggedaan via  "sudo apt-get autoremove". Nu vind ik,  in het software centrum LibreOffice niet meer terug.

Wie heeft een soortgelijke ervaring en ook nog een oplossing?

Alvast weer bedankt door
krogtwil

swake

  • Gast
Re: libreoffice nederlands instaleren
« Reactie #1 Gepost op: 2018/01/18, 13:43:38 »
Eigenlijk heb jij nu een LTS versie die 5 jaar ondersteund word tot april 2021, opgewardeert naar een tussenversie (volgens mij 17.10)  die maar 9 maand ondersteund word .  Eind april verschijnt dan de nieuwe LTS versie die tot 2023 zal ondersteund worden .

Offline vanadium

  • Lid
Re: libreoffice nederlands instaleren
« Reactie #2 Gepost op: 2018/01/18, 14:35:55 »
Je moet wellicht nog het nederlandse taalpakket installeren van Libreoffice, libreoffice-l10n-nl

Hoe het is kunnen gebeuren dat je in softwarecentrum LO niet meer ziet, kan ik niet bedenken. Probeer eventueel met de commandolijn:
sudo apt install libreoffice-l10n-nl

Re: libreoffice nederlands instaleren
« Reactie #3 Gepost op: 2018/01/18, 15:56:43 »
Je moet wellicht nog het nederlandse taalpakket installeren van Libreoffice, libreoffice-l10n-nl
Volgens mij nog enkele pakketjes daarnaast. Bij een nieuwe Linux-installatie klik ik altijd in Voorkeuren op Taalondersteuning en krijg dan alles wat Libreoffice voor het Nederlands nodig heeft in één keer binnen.