Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: probeer Firefox uit met een schone lei  (gelezen 2508 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tip: probeer Firefox uit met een schone lei
« Gepost op: 2017/02/23, 13:06:56 »
Zoals waarschijnlijk bekend, kun je Firefox vanuit zijn eigen menu herstarten met uitgeschakelde add-ons. Maar dat is nog niet een volledig schone lei....

Voor probleemoplossing inzake Firefox, kun je 'm als volgt uitproberen met een gegarandeerd 100 % schone lei:
https://sites.google.com/site/computertip/firefox#TOC-Probeer-Firefox-uit-met-een-schone-lei
(punt 14.1, rechterkolom)

Doe er je voordeel mee!   :)

Re: Tip: probeer Firefox uit met een schone lei
« Reactie #1 Gepost op: 2017/02/23, 13:21:01 »
+1

Werkt perfect. (wel even bladwijzers backuppen)
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: Tip: probeer Firefox uit met een schone lei
« Reactie #2 Gepost op: 2017/02/23, 14:03:05 »
Bedankt voor de tip!

Maar in hoeverre is dit nu anders dan kiezen voor "Firefox opfrissen" in op about:support of probleemoplossinginformatie in de help sectie?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: probeer Firefox uit met een schone lei
« Reactie #3 Gepost op: 2017/02/23, 15:07:30 »
Bedankt voor de tip!

Maar in hoeverre is dit nu anders dan kiezen voor "Firefox opfrissen" in op about:support of probleemoplossinginformatie in de help sectie?
Mijn methode is nóg grondiger en, niet onbelangrijk, gemakkelijk terug te draaien.  :)

Re: Tip: probeer Firefox uit met een schone lei
« Reactie #4 Gepost op: 2017/02/23, 16:52:08 »
Dit pas ik overigens vaker toe als een programma een fout geeft. En dat helpt dan vaak.
Mixxx bijvoorbeeld is ook zo'n programma wat nog wel eens fouten geeft op de ingelezen muziek. Vooral als er bijvoorbeeld wat muziek toegevoegd en verwijderd is.
Even .mixx in de homemap hernoemen/verwijderen, en hij start als nieuw en leest alles weer netjes opnieuw in.

Wel altijd heel goed opletten dat je geen belangrijke data weg gooit zoals emails in .thunderbird, of bladwijzers in .mozilla/firefox.
« Laatst bewerkt op: 2017/02/23, 16:53:44 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline vanadium

  • Lid
Re: Tip: probeer Firefox uit met een schone lei
« Reactie #5 Gepost op: 2017/02/23, 21:23:04 »
De kopieeropdracht " cp -v -r /etc/skel/.mozilla ~/.mozilla" lijkt mij niet nodig. Hernoem eenvoudig je profiel, zodat er geen .mozilla folder meer is. Bij opstart wordt het profiel automatisch aangemaakt met de fabrieksinstellingen.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: probeer Firefox uit met een schone lei
« Reactie #6 Gepost op: 2017/02/23, 21:59:26 »
De kopieeropdracht " cp -v -r /etc/skel/.mozilla ~/.mozilla" lijkt mij niet nodig. Hernoem eenvoudig je profiel, zodat er geen .mozilla folder meer is. Bij opstart wordt het profiel automatisch aangemaakt met de fabrieksinstellingen.
Dat dacht ik eerst ook, maar op mijn machines met Linux Mint 18.1 Xfce bleek dat niet te kloppen. Vandaar dat ik die opdracht heb toegevoegd aan de instructie; baat het niet, dan schaadt het niet.  :)

Offline Nero

  • Lid
Re: Tip: probeer Firefox uit met een schone lei
« Reactie #7 Gepost op: 2017/02/26, 18:52:20 »
Wat is er mis met het aanmaken van een nieuw profiel?

De opdracht firefox -profilemanager in een terminal of met Alt-F2, en je kan zo een ander profiel aanmaken. Terugkeer naar het 'oude' is een kwestie van keuze in de manager.