Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tv opnemen?  (gelezen 551 keer)

Offline tigger

  • Lid
Tv opnemen?
« Gepost op: 2010/05/25, 09:08:15 »
Ik heb mijn servertje netjes opgebouwd, aangezien ik bij het in elkaar zetten nog een Pinnacle PCTV Stereo over had, heb ik deze gebouwd.
Mijn server draait geen grafische shell. Dus aan het zoeken geslagen en tot de conclusie gekomen dat mythtv-backend op de server en frontend op de laptop een goede oplossing zou zijn. Maar is dat wel zo?
Wat ik eigenlijk wil is een oplossing die gewoon op de server kan draaien en als het even kan een web-interface heeft om voor iedereen in het huis de mogelijkheid biedt om programma's op te nemen.  Live tv kijken is niet het doel, opnemen is het doel.
De kaart wordt overigens netjes herkend, saa7134 chip-set en die is volledig gesupport sinds behoorlijke tijd als ik het zo her en der lees.

Een hoop postings, how-to's, etc. zijn redelijk verouderd (2007 of eerder), dus heeft iemand hier ervaring mee, of weet een andere mooie oplossing? Of weet recentere informatiebronnen?

Ik draai nu 10.04 64-bit server en de laptop een 32-bits 10.04.
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA

Re: Tv opnemen?
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/25, 11:55:01 »
Ik heb een mythtv systeempje (mythdora) draaien naar volle tevredenheid. Dat is een systeem met gecombineerd front en backend. Mythwelcome heb ik zo ingesteld dat de computer automatisch opstart als er programma's moeten worden opgenomen, en ook weer automatisch uitschakeld na het opnemen.

Ook is het mogelijk om via een webinterface opnames e.d. te plannen vanaf een andere computer op het netwerk. Het is zelfs mogelijk om de opgenomen programma's te bekijken vanaf de webinterface. Ook is het mogelijk mythfrontend op een andere computer in het netwerk te draaien, en gebruik te maken van de mythbackend op het speciale mythtv systeem.

De mogelijkheden zijn legio. Maar het vergt wel wat uitzoekwerk om het e.e.a. goed te configureren.

Offline tigger

  • Lid
Re: Tv opnemen?
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/27, 08:20:24 »
Geen anderen die er nog ideeën over hebben? Of ervaringen?
LPI-1, NCLA, RHCE, RHCVA