Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: kan ik een niet draadloze printer draadloos maken ?  (gelezen 7688 keer)

Twister62

  • Gast
kan ik een niet draadloze printer draadloos maken ?
« Gepost op: 2009/02/17, 12:42:13 »
Hallo misschien een vreemde vraag maar ik heb een printer een Epson BX300F Stylus de printer werkt goed maar nu moet ik telkens naar de printer toe om te printen i.v.m de USB kabel die ik hiervoor nodig heb .
De printer op een andere plek zetten is geen optie want voor de fax functie moet hij bij de telefoon aansluiting staan.
Nu dacht ik is er op de een of andere manier niets te verzinnen dat ik de printer draadloos kan maken of vraag ik nu iets heel vreemds.

Ik hoor het graag.

Twister62 :-[

Offline vanadium

  • Lid
Re: kan ik een niet draadloze printer draadloos maken ?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/17, 12:58:44 »
Er bestaan wel printservertjes, die je op je draadloze router aansluit via een netwerkkabel. De printer zelf wordt via USB aan het servertje aangesloten. Zelf heb ik zo een ding met een Epson printer niet aan de praat gekregen (specifieke problemen met Epson printers), dus je informeert best heel goed.

Offline joop905

  • Lid
Re: kan ik een niet draadloze printer draadloos maken ?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/17, 17:40:20 »
ik gebruik deze werkt zeer goed ZPS2102
 2 USB 2.0 and 1 Parallel Print Server
gebruik gekocht voor 10,-

Offline ruujan

  • Lid
Re: kan ik een niet draadloze printer draadloos maken ?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/02/17, 20:10:29 »
Ja, dat kan, maar niet altijd. Dat is voornamelijk afhankelijk van je printer, maar als deze het nu ook goed doet onder Linux, dan zal het wel lukken. Daarnaast werken sopmmige van die draadloze printservers op basis van een virtuele USB-poort die ze in Windows aanmaken. Dat is onder Linux waarschijnlijk gewoon een No-Go. Er moet een echte lpd server oid inzitten.

Offline hotrod

  • Lid
Re: kan ik een niet draadloze printer draadloos maken ?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/02/17, 23:49:11 »
Ik heb hier een epson sx205 staan (nog maar net),
Staat aangesloten op een desktop met Xp en een netwerk met router.
Printen vanuit mijn andere 3 pc via de router is geen enkel probleem met ubuntu hoor.
Wel als ik met dual boot opstart met XP dan begint het gedonder pas, met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.