Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Up to date Nvidia driver  (gelezen 401 keer)

Offline Allard

  • Lid
Up to date Nvidia driver
« Gepost op: 2014/12/07, 00:23:57 »
Ik gebruik op mijn desktop pc nu al een enige tijd de drivers van Nvidia, versie 331-38 als ik me niet vergis. Ik heb al vanaf het begin een probleem met dat wanneer ik bijvoorbeeld glxgears, Chrome of Chromium, Spotify en of Totem Player open heb staan dat ik vervelende lag krijg wanneer ik vensters over het scherm heen schuif.  >:(

Recentelijk heb ik een nieuwe hard disk geïnstalleerd in de pc dus ik heb in Ubuntu het pakket kubuntu-desktop geïnstalleerd aangezien ik de volgende dag toch opnieuw moest installeren. Onder KDE heb ik deze problemen niet, daar gaat het allemaal soepel en geen lags.

Omdat KDE toch niet is wat ik zoek wil ik graag gaan kijken of de nieuwste Nvidia driver door middel van een PPA deze problemen niet geeft omdat het best een vervelend probleem is. Echter is de vraag; is dit nou wel verstandig? Zou hiermee het probleem weggaan?

Offline Bloom

  • Lid
Re: Up to date Nvidia driver
« Reactie #1 Gepost op: 2014/12/07, 08:57:09 »
Omdat je zegt dat het probleem niet optreedt onder KDE, kun je besluiten dat het probleem niet bij de NVidia driver ligt. Een andere driver zal het probleem dus niet oplossen. Welke desktopomgeving gebruik je normaal? Is dat Unity? En staat Compiz aan (voor fraaie 3D effecten)?

Re: Up to date Nvidia driver
« Reactie #2 Gepost op: 2014/12/07, 22:54:24 »
Of je kunt kijken welke andere Nvidia-drivers er voor jouw systeem standaard al worden aangeboden (dus zonder met ppa's aan de gang te gaan). Kijk bij Instellingen, extra drivers (of zoiets, niet-vrije drivers geloof ik). Vaak zie je dan een, twee of drie nvidia-versies, en een nouveau-driver. Probeer eerst een van deze eens.

Offline Bloom

  • Lid
Re: Up to date Nvidia driver
« Reactie #3 Gepost op: 2014/12/08, 00:53:41 »
Zoals ik al schreef gaat een andere NVidia-driver het probleem NIET oplossen. Anders had zijn systeem niet perfect gewerkt met een KDE desktop he.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Up to date Nvidia driver
« Reactie #4 Gepost op: 2014/12/08, 10:48:15 »
Bloom +1

Ik zou eens kijken of werkomgeving Xfce je bevalt.

Offline Allard

  • Lid
Re: Up to date Nvidia driver
« Reactie #5 Gepost op: 2014/12/09, 18:58:39 »
Ik heb het opgelost. Ik draai nu openSUSE op de PC, weliswaar met KDE maar ik ga dit wederom even uitproberen want ik ben voorlopig even helemaal klaar met Ubuntu. ;)