Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netbook Remix start zeer langzaam op na verwijderen crossover  (gelezen 1704 keer)

Offline brambory

  • Lid
Hi,
Op mijn anus EEEpc 1000h maakte ik al een tijdje met veel plezier gebruik van Ubuntu Netbook Remix, inmiddels 9.10. Sinds een tijdje was mijn crossover trial afgelopen en wilde ik deze van mijn netbook verwijderen. Dat gedaan via de uninstaller, daarna kwam de melding dat als ik crossover helemaal wilde verwijderen, ik ook via de command line iets moest intypen, ik dit ook gedaan (zo ervaren ben ik nog niet met ubuntu om te weten wat dit precies zou doen). Sinds ik dit gedaan heb, is mijn netbook remix versie behoorlijk verkloot:
1) het opstarten na het inlogscherm duurt heel erg lang, het apt-get lijkt heel erg lang te moeten draaien en er gebeurt meestal niks meer
2) de grafische balk bovenin, blijft grijs (normale ubuntu stijl zeg maar) en niet in de kleur als de rest
3) harde schijf lijkt te blijven ratelen, ook al kan ik in de processen niks vinden
4) als ik afsluit, komt er altijd een schermpje dat er nog een onbekende toepassing actief is

Iemand een idee hoe ik dit fixen zonder dat ik Netbook remix opnieuw installeer?

thanx!

Brambory

Offline brambory

  • Lid
Re: Netbook Remix start zeer langzaam op na verwijderen crossover
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/08, 21:05:29 »
Ik heb het op de 'ms'  manier opgelost door gewoon een nieuwe versie erover heen te knallen, geen idee wat het probleem nou precies was, maar het zal vast iets te maken hebben met de development status van UNR 9.10....

cheers!