Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows-netwerk in Precise verwijderen en nieuw Ubuntu-netw...  (gelezen 307 keer)

Offline swoefie

  • Lid
    • ruudino-k
    • (besloten/18+) Twitteraccount
Ik zit al een tijd met een probleem wat ik niet opgelost krijg. Als voorinformatie kan ik vertellen dat ik diverse Engelstalige en Nederlandse websites heb bezocht om het zelf op te lossen.

Ik heb uit makkelijkheid na de installatie van Lucid Lynx zelf Windows 7 van mijn harddisk verwijderd (Ubuntu maakt meer zichtbaar van andere OS's op een harddisk)
Samen met Gijs(bert) (hier wel bekend), heb ik Precise geïnstalleerd met de bestaande netwerk gegevens van mijn Netgear-router.
Nu heb ik een maand terug de Synology DS412+ aangeschaft, maar wat ik ook probeer om een verbinding te krijgen met mijn computer (10.0.0.2) wordt door het bestaan van een Windows-netwerk niet mogelijk gemaakt!

Het Windows netwerk is nog een restant van de dual-OS (Lucid met Windows 7). In februari heb ik na ruim 30-jaar definitief het Windows-tijdperk achter mij gelaten en wil ook nooit meer terug!!!
Maar dat vervelende netwerk laat zich niet deleten (het Windows-protocol laat deleting van zijn netwerk niet toe), ja er is een oplossing mogelijk als ik Windows 7 weer installeer (en dat wil ik nu juist niet).

Op internet werd duidelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat zelfs ontwikkelaars van nieuwe software hier Windows om vervloeken.
Ubuntu (Linux/Unix) biedt als automatisme aan Samba en wat hulpprogramma's te installeren, maar dan kan ik misschien wel een contact maken (smb://) maar dan heb ik geen login/password.
In een ander forum kwam ik de mogelijkheid tegen om 'eth0' te renamen naar bijvoorbeeld 'eth1' en dan later de 0-versie te verwijderen. Ik heb dat nog niet uitgeprobeerd, omdat ik veel te bang ben als 'bedlegerige' (ik lig al sinds 2006 op bed) mijn internet verbinding kwijt te raken (wat moet ik anders zo'n hele dag doen) :laugh:

Ik zal mijzelf als een admin met sudo moeten aanmelden in een netwerk gebeuren (al weet ik niet de nodige verdere commando's), maar mijn Ubuntu know-how is nog niet zo uitgebreid, dat ik weet wat ik doe.

Volgens mij moet er ook iets mogelijk zijn met de live-CD, maar ook hiermee heb ik geen ervaring, dus wie kan mij helpen mijn Windows-netwerk te verwijderen en een nieuw Ubuntu netwerk op te starten.

Misschien dat jullie nog verdere gegevens van mijn pc willen weten: Intel (1e categorie) Quad Core i7-920 Bloomfield, Threads 8x, ICH10R, X58, DDR3 Corsair 12Gb (Triple channel) 1600Mhz, LGA-1366, Asus: P6T base,  AMD/ATI Radeon HD-5770 Ram 1024 Mb(Core 399 Mhz,),

Gaarne vermelding stap-voor stap (via terminal)
~ Indien anderen ook eens 'echt eerlijk' naar elkaar zouden zijn, dan een leugentje om bestwil te verkopen of over anderen' te roddelen (als ze er niet bij zijn), dan zou het leven er veel vriendelijker uitzien. Je geeft dan ook je (evt.) kinderen het juiste voorbeeld.  Mijn partner en ik zijn open, eerlijk en oprecht naar elkaar en naar ons zelf,  sinds 2006 is 't zelfs onze levenstijl! ~