Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu beter dan windows?  (gelezen 786 keer)

Offline jeepee

  • Lid
Ubuntu beter dan windows?
« Gepost op: 2012/12/08, 00:33:36 »
Hallo iedereen, ik begin mij af et vragen of de ubuntu community zo goed is als ze beweren te zijn?
Ik heb dat probleem met mijn grafische kaart waar ik al eerder een topic voor aangemaakt heb, daar kreeg ik een 2-tal reacties op maar verder niets nada noppes, eerder heb ik ook al 2 leden uit de steunpunten in mijn buurt gecontacteerd totaal geen reactie, verder heb ik via een andere weg een topic geplaatst dat ging eerst goed, hiermee bedoel ik dat ik een aantal tips heb gekregen maar op een bepaald punt hield dat ook op, moet ik nu noodgedwongen terug naar windows bweeeeeek?
grtz

Re: Ubuntu beter dan windows?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/12/08, 03:52:39 »
Citaat
Ik heb dat probleem met mijn grafische kaart
Hier maak je een denkfout: jouw unieke, specifieke ervaring met Ubuntu in combinatie met jouw hardware is niet tekenend voor de algemene waardering van Ubuntu onder haar gebruikers. Daarnaast spreek je over dit geheel door vrijwilligers en fanatici gedreven forum alsof het een klantenservice is; zo is het natuurlijk niet.

Daarnaast is het zo dat op een forum als dit vooral problemen zullen worden aangekaart in plaats van recensies, complimenten of andere positieve uitingen. Zo is de standaard nu eenmaal: wanneer iets niet werkt, hoor je mensen klagen.

Wat wil je verder precies bereiken? Heb je een link naar het betreffende topic waarin je je probleem aankaart?

Offline aartje

  • Lid
Re: Ubuntu beter dan windows?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/12/08, 10:44:30 »
Ik zie het al, datum van registratie 4 december. Dus al een zee van ervaring  :evil:
Klagen dat mensen niet standepede reageren (met Sinterklaas er tussen  ;) )

Ik neem aan dat je windows ook in 2 dagen onder de knie had, inclusief probleemoplossing.
In plaats van je te verdiepen in de antwoorden die gegeven worden en die je
niet snap probeer je door een domme sneer te geven de boel hier op
te porren. Nou, ik kan je zeggen dat ik na 25 jaar professionele ervaring met Unix ( Linux),
20 jaar met Windows en Apple (en dan heb ik het over honderden computers)
durf te beweren, ja ! Linux (Ubuntu) is veeeel beter dan Windows,

want dat was je vraag toch ? Of was je vraag dat men niet snel genoeg voor je
klaarstaat?

PS. Dit hoort volgens mij  in "Algemeen" en niet in "Hardware"
« Laatst bewerkt op: 2012/12/08, 11:11:16 door aartje »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: Ubuntu beter dan windows?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/12/08, 12:58:46 »
Dit lijkt me een redelijk zinloos draadje, en bij deze gaat het dan ook dicht.
De zoveelste ubuntu-windows discussie, en volgens mij gaat het hier helemaal niet over.

Dat het probleem van de TS (nog) niet acuut opgelost is, zou kunnen komen doordat:
- De fabrikant van de grafische kaart niet erg meewerkt aan het maken van open-source drivers, dat ligt niet per sé aan ubuntu,
- Wij geen professionele helpdesk zijn. We doen dit gewoon voor ons plezier in onze vrije tijd.

Aangaande de nog geen reactie van steunpunten in de omgeving weet ik niet waaraan dat ligt.

Tip: 'bump' het draadje over de graka nog eens, wellicht vinden we nog wat. En eventueel andere steunpunten benaderen.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]