Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat doe ik fout? Installatie hangt op het roze/paarse scherm  (gelezen 720 keer)

Offline tim70

  • Lid
Wat doe ik fout? Installatie hangt op het roze/paarse scherm
« Gepost op: 2012/02/17, 16:38:36 »
Als systeembeheerder heb ik nog een 6 tal P4 socket 478 2,8 ghz computers staan en deze wou ik verloten onder het personeel. Echter hier heeft geen windows op gedraaid  ;) (of de oude W2000) dus wou ik hier Ubuntu op zetten. Bij een 3 tal pc geprobeerd, compaq en zelfbouw. Direct via de cd booten of eerst via windows en dan vragen om ubuntu naast Windows te draaien. Bij alle hangt de installatie hangt op het roze/paarse scherm. Ik heb 2 x een versie van ubuntu 10 gedownload en de iso gebrand. De bestanden staan er ook netjes op.

Via 'vers' geformatteerde schijf start de installatie en dan alleen maar roze....

Naast windows, onder windows installatie kiezen en hij is druk bezig met kopieren van bestanden en op een gegeven moment rebooten, ik kan dan bij de opstart kiezen uit windows of ubuntu, ubuntu dus........ niets meer alleen een roze/paars scherm. Ik heb al heel wat pc's geinstalleerd (>100) met windows 98/2000/xp/7 maar ik kan er niet tegen dat het niet lukt met Ubuntu.  >:( WAT DOE IK FOUT?

Re: Wat doe ik fout? Installatie hangt op het roze/paarse scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2012/02/17, 22:08:00 »
Ik denk niet dat je iets fout doet, ik denk wel dat er iets fout gaat met de driver voor de grafische kaart.  Start op in de recovery mode, tweede regel in grub, staat er ook bij. OP een gegeven moment krijg je een keuze menu, kies hier de grafische veilige mode, de PC start nu op met de VESA driver. Kijk welke grafische kaart erin zit en installeer de juiste driver, de gesloten drivers werken meestal het beste. Start de PC opnieuw op en als het goed is start deze gewoon op. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.