Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 2x ww bij Mint  (gelezen 450 keer)

Offline monica12

  • Lid
2x ww bij Mint
« Gepost op: 2014/05/19, 08:44:33 »
Ik probeer de Mint te installeren op mijn oude XP laptop en het lijkt aardig te lukken maar nu loop ik tegen het volgende aan:
Ik moet om verder te kunnen met de installatie moet ik mijn verbinding met internet oke maken. Voor de WLAN verbinding moet ik 2x een wachtwoord/ netwerksleutel invullen en daar gaat het dus mis. Want de eerste sleutel dat snap ik wel, dat is het getal wat onder op mijn Fritzbox staat, maar waar haal ik de 2e sleutel vandaan?
Misschien zit ik helemaal fout en moet ik bij de Fritzbox zijn, dan alvast sorry voor mijn digibetenvraag ;-)

Offline BenMedia

  • Lid
    • Ben-Media
Re: 2x ww bij Mint
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/19, 18:16:39 »
Ik vermoed dat het eerste ww het ww van je systeem is en het tweede het ww van je router.
Als je een kabel aansluiting gebruikt voor je installatie dan werkt het makkelijker en kun je draadloos na de installatie instellen.

Succes Ben
Leverancier Ubuntu, Xubuntu, Lubuntu en Mint PC's

Re: 2x ww bij Mint
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/19, 19:28:04 »
Ik denk dat het sleutelbos wachtwoord bedoelt wordt. Je kunt dit uitzetten (door login.keyring verwijderen in .local/share/keyrings) en als hij opnieuw komt gewoon niets invullen en doorgaan met onveilig wachtwoord.

Let wel op dat dit een extra beveiliging uitzet. Maar in de meeste gevallen, zeker als je de enige gebruiker bent en niet al te rare dingen doet, kan dit niet echt kwaad.

Groeten van Karel,
Ik gebruik Linux Ubuntu 12.04 Unity & Windows 8.1

Mijn overstap weblogs zijn: http://overstappen2ubuntu.wordpress.com & http://overstappen2linuxmint.wordpress.com

Offline jolo

  • Lid
Re: 2x ww bij Mint
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/19, 20:28:12 »
Mijn ervaring hierin is, dat de verbinding met het internet gedurende Linux installatie, optioneel is. Als je echter zonder internetverbinding Linux installeert, dan zul je handmatig de locatie behoren te selecteren, waar je woont. Ook het juiste toetsenbord moet je dan waarschijnlijk handmatig selecteren.

Verder is het draadloze netwerk tijdens de Linux installatie alleen bruikbaar, als deze "out of the box" werkt. In dat geval is alleen het wachtwoord van de draadloze router vereist. Het wachtwoord dat je gebruikt om in te loggen, wordt pas in het "Wie bent u" venster gevraagd. Een eventueel sleutelbos wachtwoord komt bij mijn weten pas in beeld, als je kiest voor de optie "Automatisch aanmelden".
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM