Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd  (gelezen 2814 keer)

Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd
« Gepost op: 2010/01/15, 20:11:03 »
http://www.kanotix.com/changelang-eng.html

Een Duitse op Debian gebaseerde distributie. Ziet er goed uit, wat denken jullie? En heeft 1 van jullie hem al eens geprobeerd?

Offline Double12

  • Lid
Re: Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd
« Reactie #1 Gepost op: 2010/01/15, 21:59:25 »
Ja, lang geleden. Ik gebruikte Knoppix, en dit was een uitgebouwde versie van Knoppix, dus die wilde ik wel eens proberen. Viel echter wat tegen, want er zat veel minder software bij dan bij Knoppix.

Re: Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd
« Reactie #2 Gepost op: 2010/01/16, 00:35:11 »
Minder software? Ik heb net de 64 bit versie gedownload en op een dvd gebrand, grote iso 904 MB.
Misschien bedoel je, als je de live versie gebruikt? Ik heb zelf gnome in Ubuntu, dus ik weet niet hoeveel software er in hoort te zitten. De iso bevat in ieder geval meer software dan de Ubuntu iso.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Typhoner

  • Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
Re: Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd
« Reactie #3 Gepost op: 2010/01/16, 12:31:00 »
Het momentum zit nu bij sidux. De meeste ontwikkelaars van Kanotix (vroeger waren het er meer) zijn er weggelopen omdat de ze het niet meer eens waren met de hoofdontwikkelaar. Hij wou namelijk kanotix baseren op Debian stable, en ze vonden dat als je Debian stable wilde, gewoon Debian stable moest installeren. De meerwaarde was in hun ogen juist een systeem gebaseerd op unstable.

En zo kwam sidux.

Maar: als je nog een live-cd zoekt met KDE 3.5.x: hier is ie :p

Re: Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd
« Reactie #4 Gepost op: 2010/01/16, 20:09:00 »
@Thyphoner: Bedankt voor de achtergrondinformatie :)

Edit: Gijs: Welke versie heb je gedownload: de oude 2007-versie of de 2009 Preview?
« Laatst bewerkt op: 2010/01/16, 20:42:18 door Vistaus »

Re: Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd
« Reactie #5 Gepost op: 2010/01/16, 21:26:35 »
Heb er wel eens eerder van gehoord maar nog nooit geprobeerd, deze distro komt op mijn probeer lijstje XD

Re: Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd
« Reactie #6 Gepost op: 2010/01/16, 21:40:38 »
@Thyphoner: Bedankt voor de achtergrondinformatie :)

Edit: Gijs: Welke versie heb je gedownload: de oude 2007-versie of de 2009 Preview?
Ik heb de 2009 preview gedownload, bij de 2007 versie zag ik geen 64 bit staan, of ik moet er overheen gekeken hebben. ???
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Re: Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd
« Reactie #7 Gepost op: 2010/01/16, 22:01:49 »
Ok dan, en hoe bevalt ie?

Re: Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd
« Reactie #8 Gepost op: 2010/01/17, 00:10:38 »
Tja, KDE is niet echt mijn ding. Het werkt verder prima. Ik heb al even rond gekeken in de pakket beheerder en gnome zou ook te installeren moeten zijn. Binnenkort maar eens op een harde schijf installeren en dan de gnome desktop er opzetten. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waarom er meer MB's opstaan dan bij Ubuntu, misschien toch voor de KDE desktop? Ik bericht later nog even. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline peter40

  • Lid
Re: Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd
« Reactie #9 Gepost op: 2010/02/09, 12:18:18 »
Ik heb m net geinstalleerd, is een fluitje van een cent. Ik denk dat Kanotix het stabiele broertje is van Sidux.

Re: Kanotix: Duits en op Debian gebaseerd
« Reactie #10 Gepost op: 2010/02/09, 16:06:39 »
Inmiddels staat Kanontix op de harde schijf, verder nog niet veel mee gedaan. De extra MB's zullen wel iets van doen hebben met KDE. Als ik weer wat meer tijd heb ga ik er verder mee rommelen. Eerst een opstandige Dell Pentium III temmen. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.