Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Trust USB Headset HS-4090  (gelezen 2044 keer)

Floman

  • Gast
Trust USB Headset HS-4090
« Gepost op: 2008/12/18, 17:58:02 »
Goedemiddag,

Ik heb zojuist een headset gekocht maar ik ben nog niet erg ervaren met ubuntu en ik krijg geen geluid en microfoon doet het ook niet.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast Bedankt.

Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/18, 18:41:52 »
Waar heb je de microfoon/headset ingeplugt? Aan de voorkant? Rechts klik met de muis op het speakertje. Kies in het menu Volume regeling openen Klik in dit scherm rechts onder op Voorkeuren. Vink in dit scherm het volgende aan Front, Front Mic en eventueel Front Mic Boost en Headphone(deze valt onder schakelaars) het tweede tablad en kijk of deze er staat en aangevinkt is voor de andere kijk of het volumes voldoende open staan.
Lukt het zo? O ja de groene plug is voor je hoofdtelefoon en de rood/roze is voor de microfoon.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Floman

  • Gast
Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/18, 19:09:55 »
Het is een USB headset en ik heb hem ingeplugt in de usb aansluiting aan de voorkant. Ik heb gedaan wat je hebt gezegd over het aanvinken maar nog steeds geen geluid en de microfoon werkt nog niet

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/18, 20:36:35 »
Aan Floman
USB headsets zijn beter als die setjes die via de analoge I/O werken.
Helaas, helaas, onder 8.10 is de microfoon niet voor correcte werking te porren. Ik heb er zowat dagen aan besteed, voor 8.04 heb ik zelfs een handleiding voor het gebruik van een USB headset geschreven in combinatie met de Ekiga telefoon en Voipbuster, en dat werkte goed. Maar onder 8.10 niet.
Op het forum vragen over gesteld, maar niemand die er iets op wist.
Tot nu toe gebruik ik de headset maar op een Windows machine. Gaat als een speer, met auto volumeregeling.
Als je wilt kun je die handleiding voor 8.04 op het forum vinden.
Als je er vragen over hebt, ik zie ze graag tegemoet.
Vr.groet, peter
« Laatst bewerkt op: 2008/12/21, 17:01:29 door Petervdw »

Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/18, 20:37:12 »
Floman bij Volume eigenschappen staat linksboven Apparaat daarnaast de regel met welk apparaat gebruikt wordt. Rechts op het pijltje klikken staat er een USB device genoemd? Bij mij is deze voor de microfoon van mijn webcam en heeft een regelaar voor het volume, bij jou zullen er twee zijn een voor de microfoon en een voor de hoofdtelefoon. Zo niet welke apparaten staan er wel genoemd?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Floman

  • Gast
Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/18, 22:03:28 »
Floman bij Volume eigenschappen staat linksboven Apparaat daarnaast de regel met welk apparaat gebruikt wordt. Rechts op het pijltje klikken staat er een USB device genoemd? Bij mij is deze voor de microfoon van mijn webcam en heeft een regelaar voor het volume, bij jou zullen er twee zijn een voor de microfoon en een voor de hoofdtelefoon. Zo niet welke apparaten staan er wel genoemd?

Met vriendelijke groet,

Gijs

Dit klopt bij mij heb ik ook USB VoIP Device (Alsa mixer).
Deze heb ik ingesteld en ik kreeg geluid van mijn Pidgin gesprek, maar niet van bv Teamspeak of Youtube.
Ligt het misschien ook aan iets bij Geluid Voorkeur? Want daar zijn er ook een heleboel opties.
Toch alvast bedankt voor deze informatie Gijs en Peter.

Mvg,
Floris.

Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/18, 23:51:08 »
Bedoel je de optie Voorkeuren, de knop rechts als je de Volume regeling opent? Waar je de diverse regelaars/schakelaars aan kan vinken?
Of iets anders? Zo ja welke bedoel je? En kan je het pad daar naar toe aangeven?

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Floman

  • Gast
Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/19, 13:09:37 »
Ik bedoel [voorkeuren] -> [geluid] en daar heb ik meerdere opties. Moet ik deze allemaal op  USB zetten of niet?

Mvg,
Floris


Offline Petervdw

  • Lid
Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/19, 15:33:00 »
Aan Floman
Eigenlijk wil ik me niet bemoeien met een topic waar een ander met beantwoorden begonnen is. Gister per ongeluk ingebroken. Omdat Gijsbert toch een iets andere richting inslaat en hij misschien meer ervaring heeft met de spullen die jij hebt, doe ik er even niets aan. Maar ik volg het topic met grote belangstelling. Ik hoop dat ik er iets van leer, en dat bij mij die *&#+-@ microfoon het ook gaat doen.
Vr.groet, peter

Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/19, 18:17:06 »
Ik bedoel [voorkeuren] -> [geluid] en daar heb ik meerdere opties. Moet ik deze allemaal op  USB zetten of niet?

Mvg,
Floris
Ik zou alleen de twee apparaten onder audio-conferentie op USB zetten.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Floman

  • Gast
Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #10 Gepost op: 2008/12/23, 16:26:34 »
Ik krijg het probleem niet opgelost, dus zal ik na de vakantie maar een 'normale' headset kopen.

Toch nog bedankt,
Floris.

Offline Petervdw

  • Lid
Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #11 Gepost op: 2008/12/23, 20:41:31 »
Aan Floman
Hou vooral die USB headset, maar ga terug naar HH 8.04. LTS.
Bij mij werkt ie nu prima. Ik schreef het al eerder. Speciaal terug gegaan naar 8.04 voor die headset, want onder 8.10 nada. Die gewone setjes geven nagalm en vertraging. Zelf merk je daar niet zoveel van, maar degene waar je naar toe belt, verstaat je niet. En het is zeer de vraag of een gewone set het dan wel doet onder 8.10.
Die hele geluidstoestand bij 8.10 is veel te onoverzichtelijk. En er zitten ergens een paar fouten.
Vr.groet, peter

Mocht je het overwegen, dan help ik je graag met de instellingen.
Prettige feestdagen.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/23, 20:43:10 door Petervdw »

Floman

  • Gast
Re: Trust USB Headset HS-4090
« Reactie #12 Gepost op: 2008/12/27, 02:31:40 »
Bedankt voor de info, sorry voor de late reactie, drukte met de feestdagen, ik zal het in gedachte houden.
Prettig nieuwjaar.

Mvg,
Floris