Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: system monitor start niet op maar gebruikt 100% cpu  (gelezen 814 keer)

system monitor start niet op maar gebruikt 100% cpu
« Gepost op: 2008/07/07, 18:47:28 »
Ik heb hardy op eeen laptop gezet, en het system monitor icon/applet op het panel. Het laat daar het cpu-gebruik zien. Als ik erop klik, moet de  volledige system monitor op het scherm komen. Helaas. Het cpu gaat naar 100%, de machine reageert nauwelijks op muisklikken en ik zie de monitor niet verschijnen, hoewel hij wel op het onderste panel verschijnt.

Ala ik het ding in een terminal venster probeer aan te zetten komt er eerst een warning betreffende SElinux, maar verder is het resultaat hetzelfde. Ook als ik

sudo gnome-system-monitor

in de terminal intik hetzelfde resultaat. Wat kan ik doen?

O ja, dit is een laptop met 186 mb geheugen, eigenlijk te weinig voor ubuntu 8.04, maar hoewel wat traag draait het verder OK.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
system monitor start niet op maar gebruikt 100% cpu
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/07, 18:54:23 »
kijk hier eens:
http://computertip.googlepages.com/metersinstelleninubuntu

Je hebt last van de bekende fout in het metertje. Metertje gewoon verwijderen dus.

system monitor start niet op maar gebruikt 100% cpu
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/07, 19:48:34 »
Ah, het ligt dus niet helemaal aan mij, hoogstens aan mijn laptop! Maar nu moet ik dus weer ouderwets top gebruiken om een  zich misdragend proces op te sporen? Bah, dat ben ik helemaal ontwend! Dank voor de link!