Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Grsync: goed programma MAARRRR ... knoeiboel om nieuwe sessies aan te maken  (gelezen 232 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik gebruik al enkele jaren Grsync, maar ik vraag me af of ik de enige ben die last heeft van de knoeiboel die het programma ervan maakt als je een nieuwe sessie toevoegt.
Als ik durf een zogenaamde "set" toevoegen, d.i. een gegroepeerd bestand met daarin allerlei aparte sessies (*), is het onmogelijk om een keuze te maken van de sessies die ik in mijn set wil opnemen.

Ik kan het probleem enigszins tackelen door in de verborgen grsync-map het ini-bestand aan te passen, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat een GUI er zo'n soep van maakt, hé?

Erg moeilijk om uit te leggen, maar ik vermoed dat er nog wel mensen dit probleem kennen.

Of ben ik de enige en ga ik best te rade bij een psychiater :-)


(*) onder een "sessie" verstaan ze bij grsync een combinatie van een bronmap (vb. de map /home/theodoor/afbeeldingen) en een doelmap (vb. op een externe schijf).
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline jan11000

  • Lid
Had ik ook, misschien iets van een extra sessie maken en dan er 1 weghalen, dacht ik.

Maar ik denk dat je beter een script kunt maken, een sh file.
Zet daar je sessie in, laat elke sessie aflopen, dan wachten tot de eerste klaar is, dan laat de volgende  beginnen, en etc.
Je text(sessie) die je nodig hebt kun je uit grsync halen, om je sessie te maken,
je kunt dan of meerdere sh files maken of een grote met meerdere sessies.
Dan hier een start icoon maken.