Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Driver tv-kaart moet na elke (her)start computer worden geinstalleerd.  (gelezen 635 keer)

rlja

  • Gast
Ubuntu 7.04
Tv-kaart: Zolid xpert tv7134
Applicatie: TVtime

PROBLEEM:
Na elke (her)start van de computer geeft de applicatie TVtime (Applications > Sound & video > TVtime Television Viewer) alleen maar een zwart beeld en ik kan ook geen zenders kiezen.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb inmiddels wel een oplossing gevonden, maar die vind ik niet zo mooi. Om nu toch weer beeld te krijgen sluit ik eerst de TVtime Television Viewer en doe het volgende in de Terminal :
robert@robert-desktop:~$ sudo rmmod saa7134_alsa
robert@robert-desktop:~$ sudo rmmod saa7134
robert@robert-desktop:~$ sudo modprobe saa7134 card=63 tuner=56

Als ik hierna de TVtime Television Viewer weer opstart ontstaan er 3 mogelijkheden:
Mogelijkheid 1:
Goed beeld + goed geluid + vlot schakelen tussen zenders
Actie:
Geen. Dit is de gewenste toestand.

Mogelijkheid 2:
Goed beeld + geen geluid + vlot schakelen tussen zenders
Actie:
 Ik sluit de TVtime Television Viewer af en open het bestand /home/robert/.tvtime/tvtime.xml en verander de regel

Driver tv-kaart moet na elke (her)start computer worden geinstalleerd.
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/12, 12:59:46 »
Het iedere keer moeten invoeren van de drie commando's los je op de volgende manier op:

Open met admin rechten het bestand /etc/modprobe.d/options, bijvoorbeeld door:
gksudo gedit /etc/modprobe.d/optionsVoeg nu de volgende regel toe:
option saa7134 card=63 tuner=56Sla op en sluit af.
Bij het opstarten van de pc werd altijd al de module saa7134 geladen, alleen worden nu ook automatisch de opties card=63 tuner=56 meegegeven ipv de standaardwaarden 0 en 0.

Hiermee zouden de problemen verholpen moeten zijn of in ieder geval verminderd. Ik heb zelf deze kaart sinds maandag en ondervond dinsdag situatie 4: geen beeld, wel geluid en zenders wisselen mogelijk. Dat was echter bij ontwaken uit sluimerstand.