Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: adobe flash  (gelezen 1462 keer)

Offline TDV4

  • Lid
adobe flash
« Gepost op: 2010/06/26, 15:40:34 »
Ik heb ubuntu 10.04 geinstalleerd op mijn mac pro G5 met powerpc-processor. Alleen is het niet mogelijk om een geschikte versie van adobe flash te downloaden om bv. you tube filmpjes te bekijken. ( Is er mischien een alternatief programma.)

Offline TDV4

  • Lid
Adobe flashplayer
« Reactie #1 Gepost op: 2010/06/26, 15:41:51 »
Ik heb ubuntu 10.04 geinstalleerd op mijn mac pro G5 met powerpc-processor. Alleen is het niet mogelijk om een geschikte versie van adobe flash te downloaden om bv. you tube filmpjes te bekijken. ( Is er mischien een alternatief programma.)

Offline skunkm

  • Lid
Re: Adobe flashplayer
« Reactie #2 Gepost op: 2010/06/26, 15:43:55 »
als het goed is komt dat automatisch tevoorschijn als je bij youtube op klik hier voor laatste flash ofzo..

Offline jan11000

  • Lid
Re: adobe flash
« Reactie #3 Gepost op: 2010/06/26, 16:05:05 »

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: adobe flash
« Reactie #4 Gepost op: 2010/06/26, 16:21:23 »
Beste TDV4,

als je bij die link van jan11000 'multimedia voltooien' bekijkt (zou ik sowieso helemaal afwerken, eerst 'direct doen'), kan je zien dat als je ubuntu-restricted-extras installeert, alles van java en flash zou moeten werken.
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline TDV4

  • Lid
Re: adobe flash
« Reactie #5 Gepost op: 2010/06/29, 18:22:16 »
Even voor de duidelijkheid : het is een mac pro G5  MET POWERPC-PROCESSOR (PPC). Er zijn wel adobe flashplayers die werken op een PPC maar die werken alleen op mac os x en niet op een PPC met ubuntu 10.04. En de versies die zouden moeten werken op ubuntu werken niet omdat er een PPC processor word gebruikt.

als het goed is komt dat automatisch tevoorschijn als je bij youtube op klik hier voor laatste flash ofzo..
Dat gebeurd ook, alleen loopt de installatie vast omdat er in mijn mac pro een PPC is gebruikt
Beste TDV4,

als je bij die link van jan11000 'multimedia voltooien' bekijkt (zou ik sowieso helemaal afwerken, eerst 'direct doen'), kan je zien dat als je ubuntu-restricted-extras installeert, alles van java en flash zou moeten werken.

van java weet ik het (nog) niet maar van Flash werkt niets. Ik heb een alternatief geinstalleerd genaamd gnash maar deze werkt maar deels video's van google.com werken wel maar die van vele andere sites niet, zoals die van youtube. (ik ben nog steeds opzoek naar een beter alternatief)

Offline TDV4

  • Lid
Re: adobe flash
« Reactie #6 Gepost op: 2010/06/30, 20:06:12 »
Ik kan nog steeds geen oplossing om you tube filmpjes te zien via de site. Maar het gaat wel via minitube.