Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VirtualBox is TE GEK!!!!!  (gelezen 10347 keer)

Offline psylover

  • Lid
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Gepost op: 2008/10/16, 22:37:12 »
Heb vandaag Virtualbox ontdekt... Wauw, zeg, heb nu, behalve de ubuntu 8.04, ubuntu 8.10, Kubuntu 8.04 , winXP én Vista, de laatste allemaal onder virtualbox. Is echt makkelijk te gebruiken en werkt goed! Een aanrader voor iedereen!

Groeten,

Psylover

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/16, 22:51:54 »
gebruik het ook dagelijks, met name om allerlei distro's te testen.
Voor mij geen pc meer zonder virtualbox!
Zelfs op mijn werk(windows) laptop, draait linux onder virtualbox :)
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline joop905

  • Lid
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/16, 23:41:18 »
gebruik het ook dagelijks, maar dan met VMware Server
ik test er alles mee.

Offline Hanssun

  • Lid
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/17, 10:44:40 »
ik gebruik het ook dagelijks om ander distro's  te testen , ik heb gisteren Mandriva 2009 getest en het werk geweldig :)

Gr Hans,

nejix

  • Gast
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/17, 11:05:40 »
Het werkt inderdaad super! Je moet wel uitkijken dat je de juiste versie hebt, namelijk 1 ondersteund geen USB.

nom001

  • Gast
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/17, 12:16:08 »
Citaat van: nejix
Het werkt inderdaad super! Je moet wel uitkijken dat je de juiste versie hebt, namelijk 1 ondersteund geen USB.
@nejix:
Zou handig zijn geweest als je de juiste versie erbij had vermeld, want ik zit met dat USB verhaal te klooien dus.

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/10/17, 15:26:30 »
Virtualbox is inderdaad geweldig. Als ik heb hardgelopen leg ik mijn hardloophorloge in de buurt van mijn ubuntu laptop, waar ik vooraf windows heb opgestart in virtualbox. Na het douchen kom ik terug en staan de statistieken op het scherm, in Garmin trainingcenter draaiend op windows2000 in virtualbox in Ubuntu. Geweldig, geheel draadloos van het horloge via een usb ontvanger. Beter was het natuurlijk geweest als Garmin gewoon linux software had geschreven, maar dit werkt in ieder geval prima.

Virtualbox is geweldig en maakt het mogelijk om vrij eenvoudig de windows applicaties waar geen linux vervanging voor is toch te gebruiken. Ik ben er in ieder geval enorm blij mee!

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/10/17, 16:16:38 »
Mag ik heel eerlijk zijn? Ik deel jullie euforie niet helemaal. Krijg zelfs de neiging om te zeggen, weet je wat nog te gekker is? Gewoon Windows opstarten! Hoef je ook niet eerst Ubuntu en daarna Virtualbox op te starten!

Is natuurlijk ironisch bedoeld maar waarschijnlijk vatten jullie mijn gedachtengang wel.
Ik gebruik zelf dan ook bijna nooit Virtualbox of VMPlayer oid. Simpelweg omdat ik het niet nodig heb.

jol

  • Gast
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #8 Gepost op: 2008/10/17, 16:17:27 »
Kan men binnen VB ook een bestaande, werkende Windows XP partitie booten (die op een tweede HD staat) ? (Dus zonder XP te moeten in een aparte container herinstalleren)

byronsterk

  • Gast
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #9 Gepost op: 2008/10/17, 16:32:11 »
Virtualbox is geweldig, ik kan niet zonder! Ik gebruik het om fatsoenlijk Skype videogesprekken te kunnen voeren met mijn vriendin 150 km verderop, iets wat met Skype voor Linux niet kan! En soms is het draaien van een Windows applicatie in Virtualbox gewoon handiger dan in Wine...

Al met al is Linux een geweldig systeem, helemaal aan je eigen wensen aan te passen, maar met Virtualbox maak je het helemaal af!

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #10 Gepost op: 2008/10/17, 16:51:57 »
Citaat van: jol
Kan men binnen VB ook een bestaande, werkende Windows XP partitie booten (die op een tweede HD staat) ? (Dus zonder XP te moeten in een aparte container herinstalleren)
zijn al eens topics over geweest volgens mij. En daar kwam dacht ik uit dat het niet kon...
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline psylover

  • Lid
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #11 Gepost op: 2008/10/17, 16:52:50 »
Citaat van: AutoStatic
Mag ik heel eerlijk zijn? Ik deel jullie euforie niet helemaal. Krijg zelfs de neiging om te zeggen, weet je wat nog te gekker is? Gewoon Windows opstarten! Hoef je ook niet eerst Ubuntu en daarna Virtualbox op te starten!

Is natuurlijk ironisch bedoeld maar waarschijnlijk vatten jullie mijn gedachtengang wel.
Ik gebruik zelf dan ook bijna nooit Virtualbox of VMPlayer oid. Simpelweg omdat ik het niet nodig heb.
Is ook niet een kwestie van nodig hebben... Ben gewoon iemand die Linux aan het ontdekken is het het helemaal te gek vindt dat het KAN :-)

Groetjes,

Psylover

Offline commandoline

  • LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #12 Gepost op: 2008/10/17, 17:10:19 »
Citaat van: AutoStatic
Mag ik heel eerlijk zijn? Ik deel jullie euforie niet helemaal. Krijg zelfs de neiging om te zeggen, weet je wat nog te gekker is? Gewoon Windows opstarten! Hoef je ook niet eerst Ubuntu en daarna Virtualbox op te starten!

Is natuurlijk ironisch bedoeld maar waarschijnlijk vatten jullie mijn gedachtengang wel.
Ik gebruik zelf dan ook bijna nooit Virtualbox of VMPlayer oid. Simpelweg omdat ik het niet nodig heb.
Het voordeel van VB is voor mij dat ik als ik even een windows-programma nodig heb niet alle andere dingen hoef te sluiten. Ook heeft VB een soort 'pauze' mode. Dat is een soort hibernate voor virtuele machine's en werkt supersnel. Ik heb een dual-boot, maar van de 10 keren dat ik windows gebruik, zijn er 9 in VB. En mijn derde rede: Omdat het kan :)

Marten

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #13 Gepost op: 2008/10/17, 17:13:12 »
Citaat van: AutoStatic
Mag ik heel eerlijk zijn? Ik deel jullie euforie niet helemaal. Krijg zelfs de neiging om te zeggen, weet je wat nog te gekker is? Gewoon Windows opstarten! Hoef je ook niet eerst Ubuntu en daarna Virtualbox op te starten!

Is natuurlijk ironisch bedoeld maar waarschijnlijk vatten jullie mijn gedachtengang wel.
Ik gebruik zelf dan ook bijna nooit Virtualbox of VMPlayer oid. Simpelweg omdat ik het niet nodig heb.
Je gedachtengang snap ik wel, maar een applicatie in windows draaien naast je overige applicaties in ubuntu is toch wel iets anders dan een applicatie in windows draaien... ooit van multitasking gehoord?

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #14 Gepost op: 2008/10/17, 19:56:24 »
Ik ben van dualboot overgestapt naar virtualbox voor mijn windowsbehoefte. Ik heb liever wat snelheidsverlies binnen een virtualmachine dan steeds maar rebooten. Wel jammer dat er geen GTK versie van is.

Offline Idzme

  • Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #15 Gepost op: 2008/10/17, 20:51:46 »
Citaat van: AutoStatic
Mag ik heel eerlijk zijn? Ik deel jullie euforie niet helemaal. Krijg zelfs de neiging om te zeggen, weet je wat nog te gekker is? Gewoon Windows opstarten! Hoef je ook niet eerst Ubuntu en daarna Virtualbox op te starten!

Is natuurlijk ironisch bedoeld maar waarschijnlijk vatten jullie mijn gedachtengang wel.
Ik gebruik zelf dan ook bijna nooit Virtualbox of VMPlayer oid. Simpelweg omdat ik het niet nodig heb.
heb je wel gelijk in, maar het testen van de verschillende ditro's is toch echt wel handiger in VB dan steeds installeren op de HD. En als ik ga video bewerken, start ik idd windows op :)
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #16 Gepost op: 2008/10/17, 21:06:56 »
Ik geef je helemaal gelijk!
Ik heb een windows xp virtual machine en gebruik het voor sommige dingen die niet in ubuntu kunnen:) Geweldig progamma idd.

P.S.: Vmware is ook echt een aanrader!

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #17 Gepost op: 2008/10/17, 22:53:15 »
Citaat van: AptlyNamed
Ik ben van dualboot overgestapt naar virtualbox voor mijn windowsbehoefte. Ik heb liever wat snelheidsverlies binnen een virtualmachine dan steeds maar rebooten. Wel jammer dat er geen GTK versie van is.
QT is toch ook mooi?
-----------------------------------------------------------------------------------
En videobewerken doe ik lekker in Ubuntu, met kdenlive :D
-----------------------------------------------------------------------------------
Het enige waarvoor ik VB gebruik is voor Windows Live Mail (het desktopprogramma). Ik krijg Live Mail niet aan de praat in Evolution :( Dus zit ik vast aan XP, want ik vind die webbrowser echt niet lekker werken.
En verder staat Ubuntu ook in VB, dit ivm test met geluid voor KMess.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #18 Gepost op: 2008/10/17, 22:58:37 »
Live mail en hotmail werken echt slecht vergeleken met gmail. Ben al een hele tijd geleden overgestapt en nog geen moment spijt van gehad.
Gmail werkt ook perfect met Evolution of Thunderbird.

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #19 Gepost op: 2008/10/18, 11:48:45 »
Citaat van: Johanvd
Live mail en hotmail werken echt slecht vergeleken met gmail. Ben al een hele tijd geleden overgestapt en nog geen moment spijt van gehad.
Gmail werkt ook perfect met Evolution of Thunderbird.
Dat is dus maar net wat je prettig vindt ;) Ik vind GMail zelf niet echt prettig.

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #20 Gepost op: 2008/10/18, 12:15:21 »
Citaat van: Vistaus
Citaat van: AptlyNamed
Ik ben van dualboot overgestapt naar virtualbox voor mijn windowsbehoefte. Ik heb liever wat snelheidsverlies binnen een virtualmachine dan steeds maar rebooten. Wel jammer dat er geen GTK versie van is.
QT is toch ook mooi?
Kwestie van smaak he? Verschillende widgetsets door elkaar gebruiken vind ik zowieso niet zo geslaagd. Maar het is maar een klein minpuntje wat mij betreft, en wordt ruimschoots goedgemaakt door de gebruiksvriendelijkheid. Al moet ik zeggen dat die omslachtige manier van 'guest additions' installeren een usability probleem genoemd kan worden, net als het handmatig aanmaken van gebruikersgroep en bij elke kernelupdate de kernelmodule moeten hercompileren.

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #21 Gepost op: 2008/10/18, 12:23:36 »
Citaat van: Vistaus
Citaat van: Johanvd
Live mail en hotmail werken echt slecht vergeleken met gmail. Ben al een hele tijd geleden overgestapt en nog geen moment spijt van gehad.
Gmail werkt ook perfect met Evolution of Thunderbird.
Dat is dus maar net wat je prettig vindt ;) Ik vind GMail zelf niet echt prettig.
Helemaal mee eens, maar als je gewoon lekker Ubuntu wil draaien zonder terug te hoeven vallen op dingen als Virtualbox zou ik gewoon een gmail account nemen.

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #22 Gepost op: 2008/10/18, 16:53:46 »
Citaat van: AutoStatic
Citaat van: Vistaus
Citaat van: Johanvd
Live mail en hotmail werken echt slecht vergeleken met gmail. Ben al een hele tijd geleden overgestapt en nog geen moment spijt van gehad.
Gmail werkt ook perfect met Evolution of Thunderbird.
Dat is dus maar net wat je prettig vindt ;) Ik vind GMail zelf niet echt prettig.
Helemaal mee eens, maar als je gewoon lekker Ubuntu wil draaien zonder terug te hoeven vallen op dingen als Virtualbox zou ik gewoon een gmail account nemen.
Ik ga er inderdaad nu wel serieus over denken om over te stappen op GMail, door jou reactie :)

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #23 Gepost op: 2008/10/18, 17:37:35 »
Wat zijn de voor- en nadelen van GMail als Pop3 en GMail als IMAP gebruiken?

VirtualBox is TE GEK!!!!!
« Reactie #24 Gepost op: 2008/10/18, 18:09:39 »
Citaat van: Vistaus
Wat zijn de voor- en nadelen van GMail als Pop3 en GMail als IMAP gebruiken?
Voor betrouwbaarheid hoef je het niet te doen zo lijkt het.